اخباراروپاجهان

اخذ ویزای عراق برای شهروندان و ساکنان کشورهای اروپایی

در ادامه سلسله گزارش های خبری اخبار شیعه در ارائه اطلاعات مفید و کاربردی برای اخذ ویزای عراق جهت زوار اربعین، امروز به شیعیان و محبین اهل بیت علیهم السلام در اروپای غربی یا کشورهای عضو اتحادیه اروپا می پردازیم.

شیعیان و محبین اهل بیت علیهم السلام ساکن کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله آلمان، اتریش، بلژیک، بلغارستان، قبرس، کرواسی، دانمارک، اسپانیا، استونی، فنلاند، فرانسه، یونان، مجارستان، ایرلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، لهستان، پرتغال، چک، رومانی، اسلوواکی، اسلوونی و سوئد، بعلاوه انگلستان و سوئیس که قصد سفر زیارتی اربعین را دارند به سه دسته تقسیم می شوند.

اینها یا دارای گذرنامه کشورهای اصلی خودشان هستند و کارت اقامت در اروپا دارند و یا گذرنامه و ملیت دول اروپایی را اخذ کرده اند و یا دارای گذرنامه پناهندگی هستند.

زواری که دارنده ملیت یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا بعلاوه انگلستان و سوئیس هستند، حتما برای اخذ ویزا پیش از سفر باید به کنسولگری عراق در کشور محل زندگی خود مراجعه کنند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای عراق در کشورهای اروپایی عبارتست از ۱- پر کردن فرم درخواست ویزای زیارتی عراق ۲- دو قطعه عکس ۳- مبلغ ۴۰ یورو وجه نقد ۴- اصل گذرنامه عضو کشورهای اتحادیه اروپا با مدت اعتبار حداقل شش ماه.

پس از تحویل کامل مدارک فوق، باید در نظر گرفته شود که در یک بازه زمانی بین دو روز تا یک هفته از زمان تحویل تا صدور ویزا زمان می برد.

در برخی کشورهای اتحادیه اروپا که در جریان جنگ د۱عش تعدادی از شهروندان عرب تبار و اروپایی برای پیوستن به صفوف د۱عش ویزای عراق را گرفتند و رفتند چند سالی است که ملاحظات امنیتی ویژه ای برای شناخت دقیق انگیزه سفر اعمال می شود مثلا در فرانسه کنسولگری عراق در پاریس نامه تایید از مرکز اسلامی آیت الله العظمی خوئی را برای تایید هویت و انگیزه اصلی سفر مطالبه می کند.

دارندگان گذرنامه های اروپایی که محل تولدشان عراق ذکر شده باشد البته می توانند در بدو ورود به فرودگاه بغداد یا نجف ویزای خودشانرا در فرودگاه اخذ نمایند.

دارندگان گذرنامه های کشورهای عربی و غیر عربی مقیم کشورهای اتحادیه اروپا هم طبق معاهدات فی ما بین کشورهای متبوع خود و دولت عراق باید نسبت به پیش بینی ویزای عراق اقدام نمایند.

دارندگان گذرنامه های پناهندگی، غیر از پناهندگانی که از عراق به کشورهای اروپایی مهاجرت کرده اند هم باید مثل سایر شهروندان اروپایی تقاضای ویزای عراق را با همان مدارک فوق تحویل کنسولگری عراق بدهند با این تفاوت که گاهی مدت صدور ویزا برای ایشان طولانی تر می شود.

لازم به ذکر است، ملاحظات بهداشتی کوید در بیشتر کشورهای اروپایی بصورت عادی در آمده اما برای اطمینان بیشتر به سایت وزارت بهداشت کشور محل اقامت خود مراجعه و اطلاعات بروز شده را اخذ نمایند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا