اخبارافغانستانجهان

درخواست مجدد شورای علمای شیعه افغانستان از طالبان 

شورای علمای شیعه افغانستان بار دیگر از گروه طالبان خواست محدودیت بر مراسم محرم را لغو کنند.

اعضای شورای علمای شیعه افغانستان روز شنبه ۳۱ تیر، با برگزاری نشست فوق‌العاده در کابل، نسبت به وضع محدودیت طالبان بر مراسم محرم ابراز نگرانی کردند. این شورا با صدور بیانیه‌ای، بار دیگر از طالبان خواست محدودیت‌ها بر محرم را لغو کند. در این نشست، شماری از اعضای شورای علمای شیعه از «برخورد خشونت‌آمیز» افراد طالبان با عزاداران محرم و پائین کردن پرچم‌های محرمی از سر مغازه‌ها و خانه‌ها در برخی نقاط کابل ابراز تاسف کردند. شورای علمای شیعه در این نشست طوماری را که از سوی شیعیان برای رفع محدودیت و تامین امنیت محرم امضا شده است، ارائه کردند.

آیت الله صالحی مدرس، رئیس شورای علمای شیعه در این نشست خطاب به طالبان گفت که مردم خواهان رفع تمام محدودیت‌ها و تامین امنیت مراسم‌های محرم است. او همچنین از طالبان خواست از نصب پرچم‌های محرم جلوگیری نکند. او تاکید کرده که امام حسین محور وحدت است و باید برگزاری مراسم عزاداری برای مردم آزاد باشد.

این نشست فوق‌العاده شورای علمای شیعه افغانستان در حالی صورت می‌گیرد که طالبان با آغاز ماه محرم، محدودیت‌هایی را برای برگزاری این مراسم وضع کرده و از شیعیان خواسته‌ اند که از نصب پرچم‌ها و برپایی سقاخانه‌ها در کابل و شهرهای دیگر جلوگیری کنند. طبق گزارش‌ها گروه طالبان پرچم های محرمی را در نقاطی از شهر کابل و شهرهای دیگر جمع آوری کرده و گفته می‌شود در چندین منطقه غرب کابل با عزاداران حسینی درگیر نیز شده اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا