اخبارجهانکویت

اخراج چند مداح سرشناس كويتى از كشور بحرين

حکومت بحرین، از زمان روی کار آمدن تا به امروز، نه تنها با شیعیان بحرینی مقابله کرده و در مسیر اجرای مراسم دینی و مذهبی در مناسبت های مختلف، سنگ اندازی کرده، بلکه پای خود را از این موضوع فراتر گذاشته و علیه شیعیان غیر بحرینی در بحرین نیز اعمال فشار می کند.

در همین راستا رسانه های محلی بحرین از اخراج چندین مداح کویتی از بحرین خبر دادند.

مقام هاى بحرینی اقدام به اخراج کویتی‌‌هایی می‌کند که در این کشور مراسم عزای حسینی برگزار کرده‌اند.

مقام هاى بحرینی، تعدادی از شهروندان کویتی را پس از احیای مجالس عزای حسینی در این کشور، از بحرین اخراج کردند، این در حالی است که وبلاگ نویسان و فعالان فضای رسانه، این اقدام مقامات بحرینی را عملی خودسرانه و با هدف جلوگیری از فراگیر شدن جو عاشورایی در کشور خواندند.

بدیهی است که مقام هاى بحرینی با این اقدام خود، عدم احترام به حقوق دینی مردم و سرکوب شعائر حسینی‌ که توسط شهروندان بحرینی برپا شده بود را به منصه‌ی ظهور گذاشتند.

به گفته‌ی فعالان بحرینی، مشخص شد که شهروندان کویتی به نام‌های محمد حُجِیرات و علی بو حمد و محمد فریدون، شیعیانی هستند که توسط مقام هاى بحرینی از این کشور اخراج شدند.

در همین راستا مداح اهل بیت علیهم السلام، محمد حجیرات، در صفحه توئیتر خود، این خبر را تایید و اعلام کرد، به طور داوطلبانه به تصمیم مقامات بحرینی پاسخ مثبت داده و این کشور را به خاطر حفظ قدسیت ایام عاشورایی ترک کرده است.

وی همچنین افزود: به منظور جلوگیری از فتنه و بر هم زدن مراسم عزاداری و ایجاد تشنج در بین مردم، کشور بحرین را ترک کرده و به کشورم بازگشتم.

فعالان حقوق بشر و سازمان‌های حقوق بشری در بحرین نیز به نوبه‌یِ خود این تصمیم دولت کویت را محکوم کرده و در بیانیه‌هایى که به همین منظور صادر کردند و نسخه‌ای از آنها به دست خبرگزاری اخبار شیعه رسید تاکید کردند که:‌ این گونه تصمیم ها از طرف مقامات بحرینی برای آنها عجیب نیست، چرا که آنها جلوگیری از ايجاد اعتقادات مذهبی و مقدس در این کشور و سرکوب شیعیان آن را هدف اول خود قرار داده‌اند.

این فعالان همچنین گفتند: این حرکت در ادامه کمپین‌های محدود‌ کننده‌یِ آزادی‌های مذهبی و فشار به اکثریت مردم بحرین می‌باشد که در راستای تداوم جنایت ها و آزار و اذیت هاى هدفمند مذهبی است.

آنها همچنین خواستار ایستادگی مردم در برابر یک چنین رفتارهای تبعیض گرایانه و هدفمند شدند و از مقام هاى آل خلیفه خواستند تا با تعقل بیشتر و احترام به حقوق اکثریت جامعه بحرینی که شیعیان می‌باشند عمل کند.

در همین حال صالح عاشور، نماینده‌یِ سابق کویت در اظهار نظری راجع به این تصمیم گفت: بحرین برای اولین بار است که کویتی‌ها، به ویژه اشخاص و مداحانی که در برگزاری عزای حسینی سرشناس و معروف هستند را بازداشت و از کشور اخراج می‌کند.

لازم به ذکر است، مقام هاى بحرینی نظارت‌ها و سخت‌گیری‌های خود برای ورود شیعیان کشورهای حاشیه‌یِ خلیج به بحرین در ایام عاشورا را تشدید کرده و وزیر این کشور در دیدار هفته‌یِ گذشته‌یِ خود با بزرگان شیعه و صاحبان عزاخانه‌ها در این کشور گفته بود: اجازه ورود گروه‌های مسافران خارجی به این کشور جهت شرکت در مراسم عزای عاشورایی را نمی‌دهد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا