آمریکااخباراروپاجهان

نامه مهم بنیاد جهانی آیت الله العظمی سید صادق شیرازی به مناسبت روز جهانی مبارزه با خشونت منتهی به تروریسم

بنیاد جهانی آیت الله العظمی سید صادق شیرازی به مناسبت روز جهانی مبارزه با خشونت منتهی به تروریسم نامه مهمی به جامعه بین الملل ارسال کرد و در آن بر پایبندی کامل در مبارزه با انواع تروریسم که یک پدیده خطرناک است، تاکید کرد.

این بنیاد در نامه خود خطاب به کشورهای مختلف و سازمان های بین المللی و بشر دوستانه بر لزوم تحمل مسئولیت خود در قبال این موضوع تاکید کرده و اعلام کرد که باید برنامه و طرح های کاملی برای مبارزه با انواع تروریسم وجود داشته باشد.

در این نامه تاکید شده که این طرح و برنامه ها باید همچنین به حقوق بشر احترام بگذارد و به بهانه مبارزه با تروریسم حقوق بشر پایمال نشود و ابراد یا گروه های مختلف به حاشیه رانده نشوند و در محاصره قرار نگیرند.

بنیاد جهانی آیت الله العظمی سید صادق شیرازی به روایت های اهل بیت علیهم السلام که مرتبط با این موضوع است و به برخی بیانات مرجع راحل، آیت الله العظمی سید محمد شیرازی (قدس سره) و دیدگاهش در مورد نشر فرهنگ مقابله با خشونت، اشاره کرد.

این بنیاد همچنین در نامه خود به اقدام های برخی کشورها به تنهایی و بدون همکاری با دیگر کشورها، در زمینه مبارزه با تروریسم اشاره کرد و نوشت: برخی کشورها بدون داشتن دیدگاه درست و جامع که همه ابعاد فکری و مادی و اجتماعی و اقتصادی مردم را تامین کند، برنامه و طرح هایی برای مبارزه با تروریسم آماده کرده و در دستور کار خود قرار داده اند که خود اقدامی نادرست به شمار می رود.

بنیاد جهانی آیت الله العظمی سید صادق شیرازی برای اثبات این مدعی، به گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد خطاب به مجمع عمومی سازمان ملل که ۱۵ ژانویه ۲۰۱۶ منتشر شد، اشاره کرد که در آن گفته بود: بررسی های انجام شده نشان می دهد که ریشه بسیاری از تروریسم ها، محرومیت، تبعیض، سوء مدیریت، پایمال کردن حقوق بشر، انتشار اندیشه افراطی و حصر افراد و گروه ها از سوی کشورها است. این گونه رفتارها باعث نابودی بسیاری از برنامه های اقتصادی و اجتماعی در جوامع می شود.

این نامه افزود: طبیعت بشر که از قومیت ها، نژادها و هویت های مختلف با فرهنگ و زبان های مختلف تشکیل شده، خود فرصتی است تا بسیاری از خطاها و عیب های جوامع از سوی دیگران، شناسایی و معرفی شود تا بتوان آن را اصلاح کرد اما تک صدایی و عدم توجه به تنوع جوامع، این فرصت را از بین می برد و جلوی تصحیح خطاها را می گیرد و ضمن اینکه افراد و گروه ها را گوشه گیر و در انحصار قرار می دهد، باعث می شود حالت انفجاری ایجاد شود و زمینه خشونت و تروریسم مهیا شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا