اخبارجهان اسلامعراق

تاکید افسر تحقیق سازمان ملل در قتل عام اسپایکر: انگیزه این جنایت، نسل کشی شیعیان بوده است

خانم کنگا تیبوری مسئول رسیدگی به جنایت اسپایکر در سازمان بین المللی (یونیتاد) تایید کرد که حمله گروه سنی های تندروی داعش به پایگاه هوایی اسپایکر در استان تکریت عراق با انگیزه های ایدئولوژیک خصمانه علیه شیعیان رخ داده است.

خانم کنگا تیبوری مسئول رسیدگی به جنایت اسپایکر در سازمان بین المللی (یونیتاد) طی سخنان در خلال کارگاه آموزشی مؤسسه تحصیلات تکمیلی علمین با تیم یونیتاد در استان نجف گفت: حمله داعش به پایگاه هوایی اسپایکر با انگیزه‌های عقیدتی و خصمانه علیه شیعیان و با همراه با نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت انجام شد.

وی با بیان اینکه تیم تحقیقات برای کشف ابعاد بیشتری از این جنایت به تلاش خود ادامه می‌دهد، خاطرنشان کرد: این تحقیقات شامل جست‌وجو برای یافتن طراحان جنایت، مجریان و صادرکنندگان احکام و تعداد شرکت‌کنندگان در ارتکاب به این جنایت، و همچنین تعداد قربانیان آن بوده است.

گفتنی است جنایت اسپایکر که در ۱۲ ژوئن ۲۰۱۴ رخ داد، یکی از بزرگترین کشتارها و جنایات علیه بشریت است که توسط عناصر وابسته به گروه سنی های تندروی داعش یک روز پس از اشغال شهر موصل انجام شد.

این گروه، هزاران نفر از شیعیان لشکر ۱۸ ارتش عراق را که وظیفه حفاظت از خط لوله نفتی که بیجی و منطقه میدان عین جحش را به هم متصل می‌کرد، دستگیر کرده و به شهادت رسانده است.

سازمان ملل این کشتار را ، جنایت نسل کشی توصیف کرد، و این کشتار به نمادی از وحشیگری گروه سنی های تندروی داعش تبدیل شد که طی آن تروریست ها ، دانشجویان غیرمسلح دانشکده نیروی هوایی را به محل کاخ ریاست جمهوری مشرف بر رودخانه دجله برده و جنایت فجیع خود را با شلیک گلوله و انداختن اجساد قربانیان در رودخانه دجله ، مرتکب شدند.

ضیاء الکنانی، رئیس دادگاه کیفری الرصافه، چند ماه پیش آخرین مطالب به دست آمده از جنایت «اسپایکر» را فاش کرد و گفت اکنون مشخص شده که آمار شهدا بسیار بیشتر از برآوردهای اولیه است، و در این جنایت تکان دهنده بیش از ۳۰۰۰ دانشجو بدون هیچ گناهی جان باختند.

مدیرکل اداره امور قبور دسته جمعی موسسه شهدا در عراق هم در چند ماه گذشته اظهار داشت : تعداد مفقودان جنایت اسپایکر بسیار زیاد است ، و اکنون مشخص شده که مجموع قربانیان این کشتار بیرحمانه ، بیش از آمارهای اولیه بوده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا