آسیااخبارجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسه

آرامگاه حضرت ابراهیم علیه السلام در فلسطین به‌ طور کامل بسته شد

نظامیان اسرائیلی، مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل واقع در کرانه باختری را به طور کامل به روی مسلمانان بستند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ مدیر این مسجد اعلام کرد که نظامیان اسرائیلی به بهانه برگزاری مراسم جشن «سبت ساره» یهودیان، این مسجد را به روی مسلمانان بسته و تنها به شهرک‌نشینان اجازه ورود به مسجد را دادند.

وی افزود: از ساعت ۳ بعدازظهر روز جمعه (۷ آبان) این مکان مقدس بسته بوده و تا ساعت ۲۲ شنبه شب به وقت محلی، به روی نمازگزاران فلسطینی بسته ماند.

ابو اسنینه اظهار کرد: بسته شدن مسجد شامل جلوگیری از پخش اذان و حضور کارمندان اداره اوقاف در مسجد بود و تنها به شهرک‌نشینان اجازه کامل داده شد که در مسجد و حتی در بخش‌ منبر و محراب آن حضور یافته و مراسم خود را برگزار کنند.

این مسئول فلسطینی اشاره کرد که صدها شهرک‌نشین اسرائیلی در اطراف مسجد حضور یافته و به بهانه برگزاری مراسم جشن یهودیان، چادرهایی در صحن‌های مسجد برپا کرده بودند.

مسجد ابراهیمی در شهر قدیمی الخلیل واقع است و تحت سیطره حکومت اسرائیل قرار دارد.

مسلمانان معتقدند که ضریح حضرت ابراهیم علیه السلام در این مسجد واقع شده است. این مسجد ۱۰ روز در سال در مناسبت‌های مذهبی یهودیان به طور کامل به روی مسلمانان بسته می‌شود.

مقامات اسرائیلی در سال ۱۹۷۲ به یهودیان اجازه انجام عبادت در گوشه‌ای از این مسجد را دادند.

پس از قتل عام مسلمانان در سال ۱۹۹۴ میلادی، که در آن ۲۹ نمازگزار جانباخته و صدها نفر دیگر مجروح شدند، این مسجد به دو بخش مسلمان و یهودی تقسیم شد.اما حکومت اسرائیل در روزهای عید یهودی به مسلمانان اجازه ادای نماز و گفتن اذان در مسجد را نمی‌دهد.

گفتنی است، حدود ۴۰۰ شهرک‌نشین که در منطقه مسکونی قدیمی شهر الخلیل سکونت دارند، توسط ۱۵۰۰ سرباز اسرائيلی محافظت می‌شوند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا