اخبارافغانستانجهان

بازگشت بیش از ۴۰ هزار مهاجر به افغانستان در دو هفته گذشته

وزارت مهاجران افغانستان گزارش داد بیش از ۴۰ هزار مهاجر افغان از اول سال جدید میلادی تا کنون از پاکستان، ایران و ترکیه به کشور بازگشته‌اند.

عبدالمطلب حقانی سخنگوی این وزارت گفته است که بسیاری از این مهاجران اخراج و شماری هم به‌گونه داوطلبانه راهی کشور شده‌اند.

سخنگوی وزارت مهاجران افغانستان گفت: از اول ژانویه (۱۱ دی) تا کنون ۴۲ هزار مهاجر به کشور بازگشته‌اند که بعضی از آن‌ها به‌ طور اجباری و تعدادی هم به طور داوطلبانه راهی افغانستان شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری طلوع نیوز، عبدالمطلب حقانی سخنگوی این وزارتخانه گفت: مهاجران بازگشته به افغانستان با چالش‌های متعددی دست به گریبانند و انتظار می‌رود حکومت طالبان به این چالش‌ها رسیدگی کند.

یکی از این مهاجران که با ۱۸ عضو خانواده خود از پاکستان بازگشته، گفته است سرپناه ندارد و از زمان بازگشت تا اکنون در حومه کابل زیر چادر زندگی می‌کند.

وی هم چین گفته است : نه خانه دارم نه کار، هیچ چیز ندارم و هیچ نهادی هم ما را کمک نکرده ، و حکومت طالبان هم توجهی به ما نکرده است.

برخی دیگر از مهاجران تازه اخراج‌شده از پاکستان نیز از حکومت طالبان خواسته‌اند در گفت‌وگو با مقام‌های پاکستانی، توقف روند اخراج مهاجران از پاکستان را خواستار شوند ، تا فصل زمستان به اتمام برسد.

بر اساس آمارهای وزارت مهاجران افغانستان، در حال حاضر بیش از ۵ میلیون مهاجر افغان در ایران و بیش از ۳ میلیون تن در پاکستان به‌سر می‌برند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا