اخباراسترلیاجهان

استخدام اولین پلیس زن مسلمان در نیوزلند

اخبار رسیده از کشور نیوزلند حاکی از آن است که اولین پلیس زن مسلمان به نیروهای پلیس این کشور پیوست.

اولین پلیس مسلمان زن در نیوزلند

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ در پی حمله تروریستی چندی پیش در مساجد «کرایست ‌چرچ» در نیوزلند، یک زن مسلمان برای کمک به جامعه مسلمانان با یونیفرم محجبه به اداره پلیس نیوزلند ملحق شد تا نخستین افسر پلیس با حجاب این کشور باشد.

گفتنی است “زینا علی” زن 30 ساله نیوزلندی به دنبال حمله تروریستی در مساجد “کرایست‌ چرچ” تصمیم گرفت به پلیس ملحق شود تا به نخستین افسر پلیس مسلمان در نیوزیلند با یونیفرم محجبه تبدیل شود.

برای طراحی لباس یونیفرم خود با پلیس همکاری داشته تا لباسی را آماده سازند که نه تنها کاربردی بلکه از نظر مذهبی برای او مناسب باشد. وی حتی یک نمونه از این پوشش اسلامی را برای پوشیدن هنگام فارغ التحصیلی در دانشگاه پلیس در اختیار داشت.

پلیس محجبه نیوزلندی گفت: از اینکه می ‌توانم به بیرون بروم و حجاب پلیس نیوزیلند را به عنوان بخشی از لباس خودم نشان بدهم، احساس خوبی دارم و فکر می کنم با دیدن آن، زنان مسلمان بیشتری نیز مایل به پوشیدن این لباس باشند.

وی در ادامه افزود:  یکی از نیروهای امنیتی که با او کار می‌کردم قصد داشت به پلیس بپیوندد و او از من خواست که به او کمک کنم.  همانطور که من این روند را شروع کردم ، حمله تروریستی کرایست چرچ اتفاق افتاد و این زمانی بود که فهمیدم زنان مسلمان بیشتری در پلیس مورد نیاز هستند، تا بتوانم به مردم و مسلمانان کمک کنم.

“زینا علی” که از کودکی همراه با خانواده خود به نیوزیلند آمده افزود: اگر من زودتر به پلیس پیوسته بودم آنجا برای کمک بودم. و می‌توانستم به مسلمانان یاری برسانم.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا