آسیااخبارایرانجهانجهان اسلامفرهنگ و هنر

از کتاب “راهنمایی رانندگی” تا کتاب “راهنمای زندگی”

بررسی های انجام شده و آمار رسمی در ایران نشان می دهد که روز به روز تعداد طلاق ها در این کشور رو به افزایش است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ جدید ترین آمار اعلام شده توسط سازمان ثبت احوال نشان می دهد حدود 50 % از میانگین ازدواج هایی که در تهران پایتخت ایران انجام می شود، در نهایت به طلاق می انجامد.

بر اساس این آمار، تهران به دو منطقه شمال و جنوب تقسیم شده است. در مناطق جنوبی تهران که عمدتا خانواده هایی با درآمد متوسط یا پایین زندگی می کنند، نسبت طلاق 40 % است.

اما در مناطق شمال تهران که خانواده ها عمدا مرفه تر هستند، آمار طلاق به 60 % افزایش یافته است. بر اساس این دو آمار، مجموع آمار تهران به طور میانگین 50 % اعلام شده یعنی از هر دو ازدواج یکی به طلاق می انجامد و این آماری فاجعه بار به شمار می رود.

در مورد علل و عوامل این پدیده، آراء و نظرات زیادی وجود دارد اما شاید بتوان گفت یکی از اصلی ترین علت های این موضوع، عدم شناخت رفتار و اصول درست زندگی و برخورد دو همسر با یکدیگر است.

یعنی در واقع زن و شوهر در حالی که کمترین شناخت و اطلاعاتی در مورد چگونگی مناسب بودن تعامل و رفتار با یکدیگر ندارند، زیر یک سقف می روند تا زندگی جدیدی را شروع کنند.

حال این پرسش مطرح می شود، با توجه به اینکه برای موضوعی مانند رانندگی که نسبت به زندگی مشترک موضوعی کم اهمیت تر به شمار می رود، قبل از امتحان رانندگی، هر فردی باید یک کتابچه کامل در مورد قوانین راهنمایی رانندگی و چگونگی رانندگی کردن را مطالعه کند و امتحان بدهد و در صورت قبول نشدن در امتحان، کارت و مجوز گواهینامه دریافت نخواهد کرد، پس چرا در مورد موضوع ازدواج که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، مرد و زن قبل از آغاز زندگی مشترک مجبور نمی شوند کتابی در این مورد مطالعه کنند تا بدانند در تعامل با همسر خود چگونه باید برخورد کنند تا با مشکل مواجه نشوند؟!

بخصوص اینکه بررسی های انجام شده نشان می دهد بسیاری از طلاق ها بخاطر موضوعی مهم نبوده بلکه بخاطر عدم اطلاع از یک قانون ساده در تعامل با طرف مقابل بوده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا