جهان

یک موسسه بین‌المللی حفاظت از کودکان:کودکان سوری با مشکلات روحی فراوانی دست به گریبان هستند

کودکان سوری در پی 6 سال جنگ در این کشور از مشکلات شدید روحی رنج می‌برند.

 

کودکان سوری در پی 6 سال جنگ در این کشور از مشکلات شدید روحی رنج می‌برند.

تحقیقات موسسه بین المللی حفاظت از کودکان نشان می‌دهد که شماری از کودکان سوری در پی 6 سال جنگ در این کشور، از مشکلات شدید روحی رنج می‌برند.

به گفته این موسسه؛ این وضعیت می‌تواند به مشکلات فراوانی برای چندین دهه منجر شده و افسردگی و یا بیماریهای قلبی را برای این کودکان در سنین بزرگسالی به دنبال داشته باشد.

کمبود خواب، آسیب رساندن به خود و یا اقدام به خودکشی از جمله این آسیبها هستند ضمن اینکه شماری از کودکان بخشی  و یا تمام قدرت تکلم خود را از دست داده‌اند.

در این گزارش از پدر و مادر، معلم و روانشناسان بیش از 450 کودک که در مناطق تحت سلطه گروه های تروریستی زندگی می‌کردند، پرسش شده است، بیشتر این کودکان علائمی از بیماری روحی داشته‌اند، دو سوم از آنها فرد مورد علاقه خود را از دست داده‌اند، بمباران را تجربه کرده‌اند و یا حتی زخمی شده‌اند.

عده‌ای از این کودکان هم کشته شدن خانواده و دوستانشان را از نزدیک دیده‌اند و یا اینکه زیر آوار مانده‌اند. بسیاری از این کودکان در شرایطی که پدر و مادر آنها هم نمی‌توانند با وضعیت موجود کنار بیایند، روزگار دشواری را می‌گذرانند.

این موسسه با اشاره به منطقی مانند فوعه و کفریا که در محاصره سنی های تندرو قرار داشته و توان ورود به آنها را ندارد، گفته است که نمی توان عواقب این جنگ را به درستی پیش‌بینی کرد.

شایان ذکر است، دو شهر شیعه نشین فوعه و کفریا، از اوایل ناآرامی ها در سوریه، توسط سنی های تندرو به محاصره در آمده و تاکنون نیز در محاصره قرار دارد.

این دو شهر شیعه نشین تقریبا به صورت روزانه توسط سنی های تندرو خمپاره باران می شوند و تاکنون هزاران تن از شیعیان که تعداد زیادی از آنها را کودکان و زنان تشکیل می دهند، به شهادت رسیده و یا مجروح شدند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا