اخبارجهانجهان اسلامعراق

رونمایی از جزیات طرح جدید آستان مقدس کاظمین علیهما السلام

قاسم العبادی، «سخنگوی رسمی دولت عراق»، روز گذشته اعلام کرد، که منطقه نظامی واقع در شهر مقدس کاظمین به پروژه‌های عمومی و خدماتی برای زائران آستان مقدس امامین کاظمین علیهما السلام، تبدیل خواهد شد.

العبادی با انتشار بیانیه‌ای گفت؛ از جمله اقداماتی که دولت عراق در دستور کار خود برای خدمت رسانی به زائران حرمین کاظمین علیهما السلام قرار داده است، تبدیل مناطق نظامی اطراف حرم مطهر می باشد.

وی در ادامه‌ی این بیانیه افزود هدف از این کار، تسهیل و ارائه خدمات رسانی به زائران امامین کاظمین علیهما السلام می باشد که کابینه وزرای عراق در جلسه ای آن را به تصویب رسانده است.

بر این اساس، پایگاههای نظامی اطراف حرم مطهر امامین کاظمین که ده‌ها سال پیش در این منطقه ساخته و بنا نهاده شد برچیده خواهند شد و بجای آن پروژه‌های خدماتی بنا نهاده خواهد شد.

وی در ادامه افزود از جمله ‌‌پروژه‌هایی که قرار است در این اماکن بنا نهاده شود، مراکز فرهنگی، دینی و اماکن خاص برای اسکان زائران می‌باشد.

لازم به ذکر است، حرمین امامین کاظمین علیهما السلام در مناسبت‌های دینی مختلف به ویژه شهادت امامین کاظمین و ایام ولادت این دو امام همام، شاهد استقبال و پذیرایی از ده‌ها میلیون زائر می‌باشد.

در پایان گفتنی است، ساختمان‌ها و مراکز نظامی اطراف حرمین کاظمین در دوران رژیم سابق عراق جزء مراکز امنیتی این دولت منحوس بوده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا