بدون دسته
برجسته ها

برگزارى کنفرانس علمای شیعه در دهلى نو؛ علماى شيعه هندوستان براى رفاه شیعیان اين كشور گفتگو كردند

صبح امروز شنبه برابر با ٢٤ تيرماه ١۴۰۲، کنفرانس بزرگی در تالار امامیه ی دهلی نو برگزار شد و علما و نمایندگان شیعیان از سراسر هند در این کنفرانس شرکت یافتند.

هدف اصلی این کنفرانس، گرد هم آیی علما از سراسر کشور هندوستان برای گفتگو درباره ی رفاه شیعیان هند بود.

حدود ۱۰۰ عالم از منطقه های کشمیر، کارگیل، بمبئی، اوتار پرادش، دهلی، بیهار و سایر ایالت ها، صبح امروز شنبه در این کنفرانس شرکت نمودند و مشکلات جامعه شیعیان در منطقه خود را مورد بحث قرار دادند.

از جمله موضوعات اصلی این کنفرانس، قانون مدنی یکنواخت UCC بود که دولت فعلی هند قصد دارد آن را بر قانون اساسی فعلی تحمیل کند که علمای شیعه ی هند به شدت با اجرای این قانون مخالفند.

شایان ذکر است که با اجرای قانون یو سی سی، تمام حقوق های فردی مذاهب و آيین های مختلف سلب می شود و از این پس، همه ی مردم هندوستان فارغ از اینکه مسلمان، شیعه، مسیحی، هندو یا سیک باشند، در مواردی مثل تقسیم ارث، ازدواج و طلاق طبق یک قانون واحد عمل می کنند.

موضوع مهم دیگر این کنفرانس درخواست نمایندگی شیعیان در حوزه ها و اداره های مختلف حکومت مرکزی و ایالتی هندوستان بود.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ مصطفی ادیب هندی وكيل آيت الله العظمى شيرازى نیز با حضور در این کنفرانس، اطلاعات مربوط به نمایندگی شیعیان در دولت مرکزی و ایالتی را ارائه کرد و از نمایندگان خواست تا موضوع را در ایالت های خود مطرح کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمين سید سیف عباس نقوی مدير دفتر آيت الله العظمى شيرازى در هند كه از برپاکنندگان این همایش بود، به نمایندگان شیعیان که در همایش امروز شرکت داشتند قول داد که موضوعات مطرح شده در این کنفرانس را به صورت تفاهم نامه در اختیار دولت مرکزی و ایالتی هندوستان قرار دهد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا