جهان

پاسخ اظهارات ضد اسلامی سناتور نژادپرست استرالیا توسط نخست‌وزیر این کشور

اقدام نژادپرستانه یک سناتور استرالیایی در توجیه حمله تروریستی به نمازگزاران در مساجد نیوزیلند، واکنش نخست وزیر کشورش را در پی داشت.

 

اقدام نژادپرستانه یک سناتور استرالیایی در توجیه حمله تروریستی به نمازگزاران در مساجد نیوزیلند، واکنش نخست وزیر کشورش را در پی داشت.

به گزارش شیعه ویوز به نقل از آر تی، سناتور «فریزر آنینگ»، نماینده مستقل ایالت کوئینزلند در مجلس سنای استرالیا با صدور بیانیه ای، حمله تروریستی به نمازگزاران شهر ساحلی «کرایست چرچ»، مرکز ایالت «کنتربری» در جنوب شرق نیوزیلند که 100 قربانی داشت را توجیه کرده و با این کار نیز سر و صدای زیادی به پا کرد.

سناتور آنینگ در بیانیه خود در این باره آورده است: دلیل اصلی خون ریزی جمعه در نیوزیلند، همان برنامه مهاجرت است که به مسلمانان اجازه داد به این کشور سفر کنند؛ بیایید واضح صحبت کنیم، شاید امروز مسلمانان قربانی باشند، با این حال معمولا آنها عامل حمله هستند و در سراسر جهان نیز به نام دین خود، مردم را در سطح وسیعی به قتل می رسانند.

در ادامه بیانیه این سناتور استرالیایی همچنین آمده است: دین اسلام به سادگی از قرن ششم (میلادی) مبنا و ایدئولوژی خشونت است جایی که جنگ های بی پایان علیه تمامی مخالفان خود را توجیه کرده و خواهان کشتار غیر مسلمانان است.

اظهارات سناتور آنینگ، محکومیت گسترده و واکنش های تندی را در پی داشت که شاخص ترین آنها از سوی «اسکات موریسون»، نخست وزیر استرالیا بود جایی که در یک رشته پیام در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر تاکید کرد که سرزنش مهاجرت در توجیه حمله تروریستی به نمازگزاران در مساجد نیوزیلند، مشمئزکننده است.

موریسون ضمن تاکید بر این که سخنانی همچون اظهارات سناتور آنینگ در استرالیا جایی ندارد چه برسد به پارلمان این کشور، خاطر نشان ساخت: نیوزیلند همانند استرالیا، پناهگاه مردم از ادیان، فرهنگ ها و پس زمینه های مختلف است و برای نفرت و عدم بردباری منجر به افراط گرایی، تروریسم و خشونت که در کشورمان محکوم می کنیم نیز جایی وجود ندارد.

این در حالی است که نخست وزیر استرالیا پیشتر ضمن اعلام این که عامل حمله تروریستی اخیر به یکی از دو مسجد شهر کرایست چرچ، یک تروریست راست گرای افراطی خشونت طلب دارای تابعیت کشورش می باشد، بر پشتیبانی کامل خود از نیوزیلند تاکید کرده و در مورد روابط میان دو کشور نیز اظهار داشت: ما تنها دو هم پیمان و دو شریک نیستیم بلکه یک خانواده به شمار می آییم.

در همین راستا نیز، عامل تیراندازی در مسجد «النور» شهر کرایست چرچ در پخش زنده حمله از شبکه اجتماعی فیسبوک، خود را یک فرد ۲۸ ساله متولد استرالیا و یک برترپندار نژاد سفید به نام «برنتون تارانت» معرفی کرده بود.

یادآور می شود که تیراندازی افراد مسلح به دو مسجد در شهر کرایست چرچ هنگام حضور نمازگزاران، دست کم جان ۴۹ تن را گرفته و ۴۸ نفر دیگر را مجروح نمود.

پلیس نیوزیلند نیز در این باره تاکید کرد که سه مرد و یک زن را در رابطه با این حملات تروریستی بازداشت کرده بدون آن که هویت آنها را اعلام کند.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا