اخبارجهانجهان اسلام

صدها زائر تُرک بلاتکلیف در مرزآنها از دولت عراق می خواهند که مداخله کند

تعدادی از زائران ترکیه ایِ زیارت اربعین ، از دولت عراق برای تسهیل ورودشان به این کشور و شرکت در مراسم زیارت اربعین امام حسین علیه السلام در شهر مقدس کربلا درخواست مساعدت کردند.

این زائران از طریق رسانه های تحت نظارت خبرگزاری اخبار شیعه، از دولت عراق خواستند که فورا در این موضوع مداخله کرده و اجازه ورود آنها را از مرز ترکیه برای ورود به خاک عراق بدهد، چرا که این زائران در گذرگاه ابراهیم خلیل دچار بلاتکلیفی و سر درگمی هستند ، زائران ترکیه ای هم چنین خاطرنشان کردند که غذا و نوشیدنی آنان تمام شده و علاوه بر آن ، تعدادی از زائران را زنان، کودکان و افراد بیمار شامل می شود.

بنا بر گزارش رسانه ها، تعداد این زائران حدود ۲۰۰۰ نفر است که منتظر باز شدن گذرگاه مرزی در مقابل خود هستند ، آن ها خاطر نشان کردند که دارای روادید عادی و رسمی از دولت عراق هستند.

زائران خارجی از کشورهای مختلف اسلامی و غیر اسلامی همچنان به صورت گسترده به سوی تمامی گذرگاه‌های مرزی عراق هجوم آورده اند تا برای شرکت در مراسم زیارت اربعین امام حسین علیه‌السلام به سمت شهر مقدس کربلا حرکت کنند.

وزارت کشور عراق نیز پیشتر اعلام کرده بود که تعداد زائران از خارج از کشور برای شرکت در مراسم زیارت اربعین ، به بیش از دو میلیون و پانصد هزار زائر عرب و خارجی رسیده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا