جهان

حمایت مدارس کامرون از کودکان در برابر افراط‌گرایان

صدها مدرسه آموزش قرآن در بخش شمالی کشور آفریقایی کامرون، تلاش می‌کنند با معرفی ارزش‌های حقیقی اسلام، قرآن‌ آموزان را در برابر گروه‌های تروریستی همچون «بوکوحرام» حفظ کنند.

 

 

صدها مدرسه آموزش قرآن در بخش شمالی کشور آفریقایی کامرون، تلاش می‌کنند با معرفی ارزش‌های حقیقی اسلام، قرآن‌آموزان را در برابر گروه‌های تروریستی همچون «بوکوحرام» حفظ کنند.

کودکان ۲ تا ۱۵ ساله کامرونی روزی دو ساعت در نوبت صبح یا بعدازظهر در این مدارس قرآنی که شمار آن‌ها به ۶۰۰ باب می‌رسد، حضور پیدا می‌کنند.

شیخ ابراهیم، معلم یکی از این مدارس قرآنی از تغییراتی می‌گوید که در روند کاری این مدارس انجام شده تا کودکان را در برابر تعابیر افراط‌گرایانه گروه‌های تروریستی از اسلام حفظ کنند.

وی می‌گوید: در این مدارس کودکان مسلمان به شرکت در مدارس معمول و کارهایی ترغیب می‌شوند که آن‌ها را دور از ایدئولوژی‌های افراطی نگه دارد.

به گفته وی،  این تغییرات از سال ۲۰۱۴ میلادی انجام شد که گروه تروریستی بوکوحرام؛ در لباس معلمان قرآنی در یک مدرسه به ظاهر قرآنی به ارائه تئوری‌های خود و شست‌و‌شوی ذهنی کودکان می‌ پرداختند که از سوی مقامات امنیتی منطقه شناسایی و این مدرسه تعطیل شد.

از آن پس ده‌ها مدرسه قرآنی تعطیل شد و تغییراتی در عملکرد مدارس قرآنی به وجود آمد تا کودکان با دریافت آموزش‌های درست از گمراه‌شدن توسط تروریست‌ها حفظ شوند.

تعداد افراد بی‌سواد در منطقه شمالی کامرون بیش از مناطق دیگر است، از این رو در مدارس قرآنی با ترغیب کودکان به سوادآموزی و ارائه آموزش‌های لازم به آن‌ها از افتادن آن‌ها در چنگال تروریست‌هایی که با نام معلم قرآن فعالیت می‌کنند، جلوگیری می‌شود.

فعالیت‌های تروریستی سنی های تکفیری بوکوحرام با نام اسلام، تاکنون صدمات زیادی به مسلمانان کشورهای آفریقایی از جمله کامرون وارد آورده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا