جهان

ورود دانشگاه کاتولیک آلمان به حوزه مطالعات اسلامی

یک دانشگاه کاتولیک، در آلمان قصد دارد با گروه مطالعات اسلامی در دانشگاه دیگری همکاری نماید.

 

یک دانشگاه کاتولیک، در آلمان قصد دارد با گروه مطالعات اسلامی در دانشگاه دیگری همکاری نماید.

به زودی گروه الهیات مسیحی در دانشگاه کاتولیک «آیش‌ا‌شتات-اینگولشتات» همكاری جدیدی را با محققان اسلامی در دانشگاه «ارلانگن-نورنبرگ» آغاز می کند.

آنطور كه مسئولان دانشگاه کاتولیک آیش‌اشتات- اینگولشتات اعلام کرده‌اند؛ پنج شنبه گذشته(هفتم تیرما)توافقنامه‌ای در این زمینه امضا شده است.

براساس این توافقنامه، گروه الهیات در این دانشگاه و بخش مطالعات اسلامی در دانشگاه ارلانگن-نورنبرگ بر روی این حوزه با یكدیگر همكاری می‌كنند. در توافقنامه ذكر شده است که این دو گروه برای شناخت متقابل یهودیت، مسیحیت و اسلام، قصد دارند ریشه‌های نظری این جوامع مذهبی را بررسی کنند.

هدف از این كار، واكاوی و تحقیقات پایه بر روی دانش مذهبی است. 

محققان قصد دارند با استفاده از مطالعات تاریخی و مقایسه‌ای، ارزش‌ها، ریشه‌های مشترک و همچنین تفاوت‌های میان ادیان توحیدی(اسلام،مسیحیت و یهودیت) را بررسی كنند.

در توافقنامه همكاری همچنین آمده است:«در مواجهه با افزایش خشونت‌های مذهبی در جهان و هجوم پناهندگان مسلمان به اروپا، گفت‌وگوی بین مذهبی، برای همزیستی مسالمت‌آمیز در بسیاری از نقاط جهان لازم و ضروری است. و تنها از طریق آگاهی دقیق از باورهای کلیدی ادیان مختلف می‌توان به درکی واقعی و مؤثر از آنها رسید.»

به گفته آنها، این تحقیقات می‌تواند به مقابله با تعصبات و سوءتفاهمات در جامعه آلمان کمک ‌کند. دانشگاه بلامند لبنان نیز با این پروژه همكاری می‌كند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا