اخبارجهانجهان اسلام

مقام بلندپایه اندونزی: کشور ما به دلیل علاقه و محبت مردم به آل البیت علیهم السلام رونق یافته است

روزنامه محلی جومبانگ در اندونزی به نقل از سيد مرزوقي موستامار رئیس مجلس ایالتی استان جاوه شرقی تاکید کرد که اندونزی نسبت به بسیاری از کشورهای دنیا ، سرزمینی امن تر و راحت تر برای ابراز محبت و وفاداری به خاندان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله است و مردم این کشور با استفاده از این فرصت محبت وافر خویش را به اهل بیت علیهم السلام نشان می دهند.

این روزنامه در گزارش ویژه ای که توسط مرکز مطالعات و تحقیقات کربلا در آستان مقدس حسینی ترجمه و یک نسخه از آن در اختیار خبرگزاری اخبار شیعه قرار گرفته ، آورده است : سخنرانی سيد مرزوقي موستامار در جمع افراد حاضر در سخنرانی سالانه دینی تحت عنوان موعظة ی حسنه در صبح روز چهارم آگوست سال ۲۰۲۳ ایراد گردید.

وی در این سخنرانی با اشاره به بسیاری از کشورهای جهان اسلام که از جنگ و نزاع رنج برده اند ، هرج و مرج به وجود آمده در آن سرزمین ها را به دلیل انحراف از مسیر آل البیت ، و علمای برجسته ای که پیام اسلام را پس از آن حمل کردند ، دانست.

این گزارش می افزاید که این مقام برجسته اندونزیایی با استناد به حدیث پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله : إنَّ العلماءَ ورثةُ الأنبياءِ دانشمندان وارثان پیامبران هستند، تاکید کرد که حمل میراث نبوت و امامت توسط علمای برجسته ای صورت می گیرد که خدا آنان را ضامن امنیت بلاد قرار داده ، و حمایت و احترام به آنان ، در هر زمان و مکانی واجب است.

لازم به ذکر است که اشاره سيد مرزوقي موستامار به علمایی که وارثان پیامبر اکرم هستند در حقیقت اهل بیت نبی مکرم اسلام و ائمه اطهار سلام الله علیهم اجمعین می باشد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به شکست های مکرر و پایان تحقیرآمیز رژیم منحله بعث عراق، علت این نتایج را وقاحتِ سرکرده رژیم بعثی نسبت به نوه گرامی رسول خدا، حضرت امام حسین دانست.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا