جهان

تحقیقات جدید نشان داد: افزایش قابل توجه نژادپرستی و رفتارهای ضد دینی مردم نیویورک

یک مطالعه جدید در شهر نیویورک آمریکا نشان داده است که 20% از کسانی که در این شهر پوشاک و البسه دینی و مذهبی به تن می کنند در سکوهای ایستگاه مترو هل داده می شوند. 

 

یک مطالعه جدید در شهر نیویورک آمریکا نشان داده است که 20% از کسانی که در این شهر پوشاک و البسه دینی و مذهبی به تن می کنند در سکوهای ایستگاه مترو هل داده می شوند. 

براساس این نظرسنجی برخوردهای تبعیض آمیز نژادپرستانه علیه مسلمانان، اعراب، شهروندان آسیای جنوبی، یهودیان و سیک ها در شهر نیویورک به شدت افزایش یافته است.

این نظرسنجی به خواسته کمیسیون حقوق بشر شهری انجام گرفته و اسلام هراسی و خارجی هراسی در ایالات متحده آمریکا را در ماه های پیش و پس از انتخابات ریاست جمهوری این کشور مورد ارزیابی قرار داده است.

تقریبا 40% پاسخ دهندگان به این نظرسنجی گفته اند که سوءرفتارهای کلامی، تهدید یا آزار و اذیت نژادپرستانه، نژادی یا دینی را تجربه کرده اند و 25% گفته اند که بیش از 1 مرتبه مورد آزار قرار گرفته اند. نزدیک 10 درصد نیز گفته اند که مورد حمله فیزیکی به دلیل نژاد، دین یا قومیت شان قرار گرفته اند.

این نظرسنجی همچنین دریافته که بیش از 10 درصد پاسخ دهندگان متحمل خسارت مالی شده اند و از هر 7 نفر، یک نفر به دلیل نژاد، قومیت یا دین متفاوت به طور ناعادلانه از خدمات محروم مانده اند.

ابراهیم هوپر یک سخنگوی شورای روابط اسلامی آمریکایی «کایر» در این باره گفت: این نتایج به هیچ وجه تعجب برانگیز نیستند. در فضای سیاسی دوره ترامپ، ما شاهد افزایش بی سابقه هدف قرار داده شدن جوامع اقلیت ها در همه نوع حملات نژادپرستی هستیم.

وی همچنین گفت:ما شاهد افزایش در حوادث اسلام هراسی بوده که مستقیما به رئیس جمهوری آمریکا مرتبط هستند. افزایش تعصب و نژادپرستی بی اندازه افزایش یافته است! ما پرونده هایی داشته ایم که در آن افراد هنگام انجام خشونت های نژادپرستانه و متعصبانه مستقیما به ترامپ اشاره کرده اند!

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا