اخبارجهان

گزارش وزارت امور خارجه ایالات متحده نسبت به خشونت مذهبی علیه اقلیت های هند

آنتونی بلینکن، دیپلمات ارشد آمریکایی، با نکوهش بی پرده، مستقیم و نادر از هند می گوید که آمریکا شاهد افزایش نگران کننده قوانین ضد تغییر مذهب، سخنان نفرت انگیز، تخریب خانه ها و مکان های عبادت اقلیت ها و جوامع مذهبی است.

گزارش آزادی مذهبی وزارت خارجه ایالات متحده در سال 2023 در مورد هند به حملات خشونت آمیز علیه گروه های اقلیت، به ویژه مسلمانان و مسیحیان، از جمله قتل، حمله و تخریب عبادتگاه ها اشاره کرده است.

در این گزارش، نمونه هایی از حملات علیه مسلمانان بر اساس ادعاهایی مبنی بر مشارکت مردان مسلمان در کشتار یا تجارت گوشت گاو ذکر شده است.

هم چنین در این گزارش آمده که در سال 2023، مقامات ارشد ایالات متحده همچنان با همتایان هندی خود نگرانی‌های خود را در مورد مسائل مربوط به آزادی مذهبی مطرح کرده اند.

کارشناسان حقوق بشر می گویند هند شاهد افزایش حملات علیه اقلیت ها در زمان قدرت گرفتن حزب ملی گرای هندو بهاراتیا جاناتا (BJP) و نخست وزیری نارندرا مودی، که اخیراً برای سومین دوره به این مقام، بوده است.

تحلیلگران سیاسی می گویند که انتقاد ایالات متحده از هند معمولاً به دلیل روابط نزدیک اقتصادی و اهمیت دهلی نو برای واشنگتن برای مقابله با چین محدود می شود.

مدافعان حقوق بشر این گونه سیاست های دولت هند را به چالش می کشند و به سخنان تنفرآمیز ضد مسلمانان، لغو وضعیت ویژه کشمیر تحت کنترل هند، قانون شهروندی که سازمان ملل آن را “اساساً تبعیض آمیز” می خواند و تخریب املاک مسلمانان به نام حذف ساخت و سازهای غیرقانونی اشاره می کنند.

در این گزارش همچنین اشاره شد که مسیحیان و مسلمانان تحت قوانین ممنوعیت تغییر مذهب اجباری دستگیر شده اند، و در برخی موارد برای آزار و اذیت و زندانی کردن اعضای گروه‌های اقلیت مذهبی، اتهامات واهی و ساختگی استفاده می‌شود.

گفتنی است که هندوها حدود 80 درصد از جمعیت یک میلیارد و چهارصد میلیون نفری هند را تشکیل می دهند، و مسلمانان 14 درصد و مسیحیان بیش از 2 درصد هستند.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا