اخباراروپاجهان

مشایه مرکز اسلامی حیدری در لندن

«مرکز اسلامی حیدری » در شهر لندن در روزهای شنبه و یکشنبه برابر با 12 و 13 شهريور 1401، از ساعت 11 صبح تا 5 بعد از ظهر، اقدام به برگزاری مشایه اربعین مى كند.

اين اقدام در راستای بزرگداشت اربعین حسينى و عزاداری در سوگ شهادت امام حسین علیه السلام انجام شد.

بنا بر گزارش خبرنگار اخبار شیعه در شهر لندن، این پیاده روی به منظور شرکت کسانی که امسال امکان حضور در کشور عراق را ندارند و یا کسانی که علی رغم داشتن تجربه مشایه اربعین در کربلا، مایلند دوباره این شعیره مقدس را بر پا دارند اجرا شده است.

از این رو این پیاده روی در یک برنامه دو روزه به منظور فراهم نمودن فضای مشایه‌ی اربعین در کشور عراق طراحی و برنامه ریزی شد.

در حقیقت این پیاده روی برگرفته از تعریف مدینه ی فاضله ايست که در آن نه کسی گرسنه می‌ماند و نه تشنه و بی خانمان.

از این رو خود مردم به صورت رایگان آب و نوشیدنی و غذا را به صورت رایگان بین یکدیگر توزیع می‌کنند و حتی درب خانه‌های خود را به روی زائرین می‌گشایند.

مرکز اسلامی حیدری در لندن،‌ نسخه‌ای برابر اصل از هیئت‌ها و مواکب مسیر مشایه کربلا را در این مراسم باز سازی نمود تا تجربه‌ای همچون تجربه ى مشایه را برای عزاداران به ارمغان داشته باشد.

در این برنامه همچنین فرصتی برای امضای پرچم امام حسین علیه السلام فراهم ‌شد که بعد از اتمام مراسم به حرم امام حسین برده خواهد شد و در آنجا به ضریح حضرت متبرک می‌شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا