جهان اسلام

برتری های رزمی و اطلاعاتی یمنی ها بر متجاوزان سعودی

شرایط حمله ائتلاف سعودی به یمن ، طی چند روز اخیر شکل تازه ای به خود گرفته است

 

شرایط حمله ائتلاف سعودی به یمن ، طی چند روز اخیر شکل تازه ای به خود گرفته است.

ارتش سایبری یمن اعلام کرده که موفق شده است به شبکه های ارتباطی وزارت دفاع, وزارت امور خارجه و وزارت کشور عربستان سعودی دسترسی پیدا کند .

از طرفى ارتش و قبايل يمنى پيشروى هايى در مناطق مرزی  با عربستان سعودى داشته اند . 

ارتش سایبری یمن اعلام کرده , به بیش از سه هزار کامپیوتر و سرور وزارت خارجه سعودی تسلط یافته و به اطلاعات جاسوسان و عوامل اطلاعاتی و پرسنل ارتش سعودی ، و همچنین ، به مطالب فوق سری موجود در نامه نگاری های مقامات سعودی با یکدیگر و همچنین با مقامات کشورهای مختلف از سال 1980 میلادی دسترسی پیدا کرده است.

این ارتش اعلام کرد که به زودی قسمتی از اطلاعات حیاتی موجود در این اسناد را منتشر خواهد کرد.

از سوى ديگر ارتش و نیروهای مردمی یمن ، منطقه جازان را مورد حملات موشکی خود قرار دادند و همچنین ده مرکز تروریست های القاعده در شهر مارب را پاکسازی کردند و کنترل منطقه راهبردی جبل العروس را به دست گرفتند.

در این عملیات سیزده تن از تروریست های القاعده و چندین نفر از اعضاء گروه سلفی الاصلاح به اسارت نیروهای مردمی در آمدند.

همچنین کمیته‌های مردمی و قبیله های یمنی بر هشت پاسگاه سعودی در نقاط مرزی این کشور تسلط یافتند که این درگیری ها منجر به کشته و زخمی شدن 26نظامی سعودی و اسارت 85 نفر از آنان شد.

همچنین در نزدیکی بندر الحدیده نیز نیروهای انصار الله موفق شدند پانزده تروریست اردنی را که برای دستگاه های اطلاعاتی عربستان فعالیت می کردند ؛ دستگیر کنند.

 در این حال ،  محمد عبد السلام ، سخنگوی جنبش انصار الله در تماسی تلفنی ، توقف فوری حملات عربستان و متحدینش را به عنوان پیش شرط برای شرکت در مذاکرات ژنو عنوان کرده است.

قرار است گفتگوهای صلح ژنو ، در هفتم و هشتم خرداد ماه جاری با مشارکت گروه های مختلف سیاسی یمن برگزار شود. هدف از این گفتگوها ، آغاز روند انتقال سیاسی در یمن  خواهد بود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا