جهان اسلام

محکومیت سکوت شک برانگیز جهانی در قبال اعمال تروریستی در سوریه از سوی مردم عراق

شيعيان عراق ، با برگزارى تجمعى در شهر مقدس كربلا جنايت تروريستى سنى هاى تندرو در شهر دمشق سوريه را محكوم كردند.

 

شيعيان عراق ، با برگزارى تجمعى در شهر مقدس كربلا جنايت تروريستى سنى هاى تندرو در شهر دمشق سوريه را محكوم كردند.

جمعى از فعالان اجتماعى و شيوخ عشاير عراق در شهر مقدس كربلا تجمعى را در محکومیت اقدامات سنی های تندرو، در سوریه ـ به ویژه حملات تروریستی اخیر در شهر دمشق – و سکوت شک برانگیز جامعه جهانی در قبال اين فاجعه برگزار کردند. 

معترضان با سردادن شعار علیه عناصر تروریستی و سنی های تندرویِ حاضر در سوریه، از جامعه جهانی و نهادهای حقوق بشری خواستند تا برای جلوگیری از اقدامات ضدانسانی و ضداسلامی سنی های تندرو، در توهین به اماکن مقدس و کشتار مردم بی دفاع، اقدامی عملی انجام دهند.

حاضران در این تجمع، سکوت جامعه جهانی در قبال جنایات هولناک سنی های تندرویِِ حاضر در «سوریه» و حمایت برخی کشورهای منطقه از این گروه های تروریستی را به شدت محکوم کردند.

توفیق الحبالی نویسنده و از فعالان عرصه رسانه در مصاحبه با خبرگزاری شیعه ویوز گفت: 

ما به شدت اعمال تروریستی که از سوی باندهای تبهکار و مزدور صورت گرفته است و همچنین سکوت جامعه جهانی و رسانه های محلی و بین المللی را در قبال این جنایت ها محکوم می کنیم و خواستار فوری توقف این گونه جنایت ها هستیم. 

بدر عبید الشبلی یکی از افراد داغ دیده و بستگان شهدای این جنایت در این باره گفت: 

شهدای این انفجارهای هدف‌مند اکنون نزد خداوند متعال معزز و مکرم می باشند و خوش به سعادت آن ها که بعد از زیارت خانه خدا و حضرت زینب سلام الله علیها به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.

شایان ذکر است که روز شنبه، یکی از خونینی ترین حملات تروریستی شهر دمشق توسط سنی های تندرو صورت گرفت که در پی آن در حدود ٢١٠ تن از شیعیان به شهادت رسیده و یا مجروح شدند که سنی های تندروی «جبهة النصره» مسئولیت آن را به عهده گرفتند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا