جهان اسلام

گزارش سازمان دیده بان حقوق شیعیان از وضعیت شهر سامراء

 پس از تلاش داعش برای تسلط بر حرم مطهر حرمین عسکریین (علیهما السلام) هیئتی متشکل از اعضای دفتر آیت الله العظمی شیرازی در کربلای مقدس، برای بررسی اوضاع وارد سامراء شده اند.

 

سازمان “دیده‌بان حقوق شیعیان” اعلام کرد: پس از تلاش داعش برای تسلط بر حرم مطهر حرمین عسکریین (علیهما السلام) هیئتی متشکل از اعضای دفتر آیت الله العظمی شیرازی در کربلای مقدس، برای بررسی اوضاع وارد سامراء شده اند.

نماینده این سازمان گفت: بر اساس داده های میدانی و شاهدان عینی، در ساعت اولیه روز پنجشنبه، 400 مسلح داعشی با بیش از 45 خودرو به شهر سامراء حمله کردند و از آن جا که اسلحه سنگین و متوسط در اختیار داشتند، توانستد کنترل روستاهای مجاور را در دست بگیرند، اما این تروریست ها در مقابل حمله شدید ارتش عراق توان مقاومت نداشتند و شکست سختی خوردند. بیشتر این تروریست‌ها که منتسب به داعش بودند، دارای تابعیت افغانی، اماراتی، سعودی و چچنی بودند.

در همین راستا «مکی العیثاوی» عضو شورای نجات الانبار در اظهاراتی اعلام کرد: سعودی و قطر به هر شخصی که حاضر شود به داعش بپیوندد، ماهیانه مبلغ 700 دلار پرداخت می کند. آمارها حاکی از آن است که ارتش عراق تاکنون توانسته حدود 4000 تروریست داعش را به هلاکت برساند. همچنین 300 عملیات هوایی برای نابودی پایگاه‌های آنها در فلوجه در خلال شش ماه گذشته انجام شده و 900 گشت اطلاعاتی نیز برای کشف مخفیگاه‌های داعش صورت گرفته است. 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا