اخبارجهانجهان اسلامعراق

پیشرفت ۹۸ درصدی پروژه مسقف کردن خیمه گاه حسینی در شهر مقدس کربلا

کادر مهندسی شرکت خیرات السبطین وابسته به حرم مقدس امام حسین علیه السلام از افزایش ۹۸ درصدی پروژه مسقف کردن خیمه‌گاه حسینی خبر دادند.

حاکم مشکور، مدیر پروژه مسقف کردن خیمه گاه حسینی گفت: ۹۸ % از پروژه در خیمه‌گاه حسینی تکمیل شده است.

این پروژه شامل مسقف کردن، پوشاندن خیمه‌گاه حسینی شریف به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع با استفاده از سازه‌های آهنی و بتنی است.

او افزود: این پروژه شامل ساخت پنج خیمه کوچک به ابعاد ۱۰ در ۵ متر و یک خیمه بزرگ به ابعاد ۱۲ در ۱۰ متر است. سازه این خیمه‌ها با کاشی کربلایی مزین به کتیبه های اسلیمی و آیات قرآنی نصب شده بر سقف جدید است، علاوه براین، کارهای برق رسانی و مکانیکی و تجهیز آنها با سیستم خنک کننده پیشرفته و ترانسفورماتورها انجام شده است.

وی ادامه داد: نمای بیرونی و جانبی خیمه‌گاه حسینی به ارتفاع سه متر اضافه شده و همچنین دو گنبد نمادین برای امام حسین و حضرت عباس علیهما السلام تخریب شد تا ارتفاع یک و نیم متری به این دو گنبد اضافه شود که با ارتفاع ساختمان‌های مجاور متناسب باشد و بنایی از سازه یکپارچه است که روی آن کاشی کربلایی نصب شده است.

المشکور گفت: هدف از مسقف کردن خیمه گاه حسینی الگوبرداری از تاثیر تاریخی واقعه دردناک عاشورا و مکان شهادت امام حسین علیه السلام و خاندان اطهارش است.

وی افزود: مسقف کردن همه خیمه ها با کتیبه‌ها و تزئینات اسلامی و آیات قرآنی، برای محافظت از صحن خیمه گاه از تاثیرات و نوسانات آب و هوایی و ایجاد فضای عبادی مناسبت برای میلیون‌ها زائر که در طول سال به استان کربلا می آیند، انجام می شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا