اخبارجهانجهان اسلام

هند، پاکستان، جامو و کشمیر شاهد تجمع گسترده محبان اهل بیت در خیابان ها به مناسبت شهادت امیرالمومنین

هند، پاکستان، جامو و کشمیر این روزها شاهد حضور و تجمع گسترده محبان اهل بیت در خیابان ها به منظور عزاداری به مناسبت شهادت امیرالمومنین علیه السلام می باشد.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه، رسانه‌های مختلف ضمن گزارش‌ این رویداد عظیم به مناسبت مصیبت جانسوز شهادت امام علی بن ابیطالب علیه السلام و پوشش‌های خبری آن تاکید نمودند که دستگاه های امنیتی طرح جامعی برای حفاظت از عزاداران تدوین و اجرا نموده اند.

در ادامه این گزارش آمده است: سرویس‌های امنیتی حفاظت کامل از عزاداران را تامین و یک طرح جامع برای تامین امنیت عزادارانی که در برپایی این مراسم بزرگ مشارکت دارند، تدوین کرده اند.

بر اساس این گزارش اداره راهنمایی و رانندگی ممنوعیت حرکت وسایل نقلیه را در طول مسیر برگزاری این مراسم عزاداری در دستور کار قرار داده است.

بر اساس این دستورالعمل، منع آمد و شد وسایل نقلیه تا ساعت هشت عصر ادامه دارد تا راه‌ها به روی عزاداران شرکت‌کننده در این مراسم باز باشد.

این گزارش خاطرنشان نموده: مراسم یاد شده امروز و فردا مصادف با بیست و یکم ماه مبارک رمضان سالروز مصیبت جانگداز شهادت امیرالمومنین در نقاط مختلف برگزار می شود.

هم چنین گزارش ها حاکی از آن است که فضای اندوه و ماتم در سراسر شهرها، به ویژه شهرهایی که اکثریت آنها شیعه هستند، حاکم شده، و مردم برای گرامیداشت این مصیبت بزرگ، اجتماعات عزاداری خود را با شور و حال وصف نشدنی برگزار می نمایند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا