جهان

تعطيلى مدارس در ناحيه اى از امريكا، به دلیل رونویسی دانش آموزان از شهادتین مسلمانان

مدارس یک ناحیه آموزشی در آمریکا به خاطر اعتراض والدین به رونویسی عبارت “شهادتین مسلمانان” به عنوان تکلیف درسی دانش آموزان یک دبیرستان؛ تعطیل شدند.

 

 

 

مدارس یک ناحیه آموزشی در آمریکا به خاطر اعتراض والدین به رونویسی عبارت “شهادتین مسلمانان” به عنوان تکلیف درسی دانش آموزان یک دبیرستان؛ تعطیل شدند.

اداره آموزش و پرورش ناحیه اگوستا در ایالت ویرجینیا، در پی تماس‌های تلفنی و ایمیل‌های اعتراض آمیز بعضی از والدین و دیگران در خصوص  آن چه که  تلقین و تبلیغ دینی خوانده‌اند؛ تمامی مدارس این ناحیه را در روز جمعه، ۲۷ آذرماه، تعطیل اعلام کرد.

این اداره گفته است که تنها اعتراضات والدین باعث تعطیلی مدارس شده است.

به گفته مقامات محلی، یک معلم جغرافیا در دبیرستانی در این ناحیه، از دانش‌آموزان خواست تا  عباراتی به خط عربی، که در کتاب درسی رسمی این مدارس موجود است را ، به عنوان تکلیف درسی رونویسی کنند. 

مسئولان دبیرستان گفته‌اند که محتوای درس جغرافیا شامل آشنایی با مناطق مختلف جهان و جنبه‌های گوناگون زندگی و فرهنگ ساکنان آن است.

لازم به ذکر است، بعد از تحریف واقعیت در  رسانه های غربی، در باره معرفی راه پیمایی شیعیان در روز اربعین در نیویورک، به عنوان راه پیمایی داعشی ها؛ آنتونی باتاگلیا، شهروند دیربورنِ ایالت میشیگان و معلم برجسته ی دبیرستان همترامک، ضمن این که به گفته خود از نادانی و ناآگاهی مردم بسیار عصبانی شده بود، گفت:  کارمان به جایی رسیده که مردم به محض دیدن کلمات عربی،  بدون دانستن معنای کلمات،  آن را داعشی می‌دانند! 

وی ادامه داد: متاسفانه عدم آگاهی و بی‌اطلاعی غربی ها از فرهنگ خاورمیانه و دین اسلام، یکی از دلایل اصلی اسلام هراسی در کشورهای غربی است.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا