جهان اسلام

فعالیت های مؤسسه فرهنگی رسول اکرم صلی الله علیه وآله در ترکیه

 مؤسسه فرهنگی رسول اکرم صلی الله علیه وآله (واحد ترکیه) که در ایام فاطمیه سال جاری در شهر استانبول آغاز به کار کرده است، 

 

به گزارش شیعه ویوز ، مؤسسه فرهنگی رسول اکرم صلی الله علیه وآله (واحد ترکیه) که در ایام فاطمیه سال جاری در شهر استانبول آغاز به کار کرده است، خدمات و برنامه های فرهنگی و مذهبی متعددی را در این کشوربه انجام رسانده که برخی از فعالیت های این مؤسسه به شرح زیر می باشد 

در ایام حزن و ماتم فاطمیه، در راستای احیای شعائر الهی و تأکیدات مرجع عالیقدر شیعیان جهان، حضرت آیت الله  شیرازی مبنی بر جهانی نمودن فرهنگ فاطمیه، اقدام به نشر و چاپ ویژه نامه ای مربوط به حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله علیها به زبان ترکی نموده است.

همچنین در راستای احیای امر اهل بیت علیهم السلام، همزمان با شب ولادت سراسر نور امیرمؤمنان حضرت علی ابن ابیطالب علیه السلام مراسم باشکوهی با حضور مسئول مؤسسه فرهنگی رسول اکرم صلی الله علیه وآله و حجت الاسلام سید علی فقیه امامی که میهمان مؤسسه بودند، در بنیاد جعفری شیعیان ترکیه در شهر استانبول برگزار شد.

در شب شهادت عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری سلام الله علیها نیز مراسمی باشکوه، با حضور جمع کثیری از عاشقان مکتب حسینی در مسجد زینبیه سلام الله علیها شهر استانبول برگزار شد. 

برگزاری جلسات همفکری برای بررسی و پیشرفت فعالیتهای مراکز دینی در استانبول در دفتر مؤسسه، از دیگر فعالیت های این دفتر می باشد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا