جهان اسلام

دعوت مفتی سعودی از دانش آموزان شیعه برای پیروی از وهابیت 

یکی از مفتی های وهابی سعودی دانش آموزان را به پیروی از عایشه و در پیش گرفتن سلفی گری دعوت نمود.

shiawaves2274.jpg - 114.07 kb

به گزارش شیعه ویوز ، یک از مفتی های وهابی سعودی، با همکاری مدیر یک مدرسه دخترانه در شهر شیعه نشین قطیف، به جمع دانش آموزان این مدرسه می رود و ضمن بحث در مورد برخی از مسائل دینی، آنان را به وهابی گری دعوت می کند.

به گفته شاهدات عینی، این مفتی وهابی با ورود خود به جمع دانش آموزان، حالتی از تنش را میان آنان برانگیخت و آنان را مجبور کرد تا به سخنان وی گوش دهند.

وی با سخن گفتن در مورد برخی از موضوعات دینی، از جمله حجاب و روز قیامت، با اشاره به زندگی حضرت پیامبر(ص) و همسر ایشان «عایشه»، دانش آموزان را به پیروی از عایشه و در پیش گرفتن سلفی گری دعوت نمود.

دیدار مفتی وهابی از این مدرسه دخترانه باعث اعتراض های وسیعی از سوی کاربران پایگاه های اینترنتی شد. برخی از آنان با انتقاد از نظام حاکم نوشتند: زمانی که پای مصلحت شهروند به میان آید، اختلاط زن و مرد حتی در  ضروری ترین موقعیت ها حرام  است؛ اما اگر به نفع دولت باشد، به اجتماع تمام فقها جایز است.

برخی از دیگر کاربران با اشاره به تناقض رفتاری میان مسؤولین دادگستری سعودی نوشتند: برای دولت، سوء استفاده از کودکان برای مصالح حکومت، جرم نیست، اما نزد آنان دعوت به تشیع جرم است!

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا