جهان اسلام

جنایت جنگی عربستان در یمن

ائتلاف تحت رهبری «عربستان سعودی» در «یمن» مرتکب جنایت جنگی شده است.

 

ائتلاف تحت رهبری «عربستان سعودی» در «یمن» مرتکب جنایت جنگی شده است.

مرکز پژوهشی «گلوبال ریسرچ» طی بیانیه ای، حمله به «یمن» را نقض آشکار قوانین بین المللی دانسته و با اشاره به ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی، این کشور را مسئول کشتار و جنایت در یمن دانست.

بنابرگزارش این مرکز تحقیقاتی، عملیات نظامی عربستان علیه یمن با قوانین بین المللی تناقض دارد.

«گلوبال ریسرچ» در بیانیه خود، با بیان این که مردم یمن مخالف عبدربه منصور هادی هستند، به تظاهرات مردمی 8 مارس 2011 علیه وی اشاره کرده که در این تظاهرات دستکم 50 تن جان خود را از دست داده و 240 تن نیز زخمی شدند.

این مرکز همچنین با رد ادعاهای عربستان سعودی و کشورهای متحدش مبنی بر این که دولت «عبد ربه منصور هادی» ـ رئیس جمهوری فراری و مستعفی یمن ـ دولت قانونی این کشور بوده است، افزود: شخص «عبدربه منصورهادی» و دولتش در نتیجه اقدامات مردمی از قدرت کناره گیری کرده و ادعاهای این کشورها درست نیست.

درحالی این مرکز تحقیقاتی از جنایت جنگی عربستان سعودی و متحدانش در خاک یمن گزارش می دهد که پیشتر نیز بسیاری از نهادهای حقوق بشری خواستار توقف جنگ در یمن شده بودند.

حمله نظامی «عربستان سعودی» به «یمن» تاکنون نتیجه ای جز کشتار حدود 12 هزار یمنی و زخمی شدن ده ها هزار تن دیگر و همچنین آواره شدن میلیون ها تن و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا