آسیااخبارجهانجهان اسلام

تبرئه شدن ۱۲۷ مسلمان هندی متهم به ترور

۱۲۷ مسلمان که در رابطه با عضویت در یک سازمان اسلامی در هند به «تروریسم» متهم شده بودند، پس از ۲۰ سال گذراندن زیر این سایه شوم بالاخره در دادگاه تبرئه شدند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ شبکه خبری الجزیره گزارش داد: در شب ۲۶ دسامبر ۲۰۰۱، محمد عبدالحی برای شرکت کردن در یک سمینار سه روزه درباره آموزش مسلمانان، از جودپور در ایالت راجستان شمال غربی هند به شهر سورات در همسایگی گجرات سوار قطار شد. این سمینار توسط هیئت آموزش اقلیت‌های هند برگزار شد، که وی در آن سازمان عضو بود.

تبرئه شدن ۱۲۷ مسلمان هندی متهم به ترور

انتظار می رفت در این مراسم سه روزه نزدیک به ۴۰۰ دانشمند مسلمان، فعال و رهبر اجتماعی از سراسر هند شرکت کنند. وی از این سمینار هیجان زده شد. اما او نمی‌دانست که این رویداد زندگی او را برای همیشه تغییر خواهد داد و به زودی او نه تنها «تروریست» و «ضد ملی» خوانده می‌شود بلکه باید ۱۴ ماه آینده را در زندان سپری کند.

پلیس در مجموع ۱۲۷ مسلمان را در رابطه با شرکت در این همایش و عضویت در «جنبش دانشجویان مسلمان هندی»، یک سازمان ممنوع شده در این کشور بازداشت کرد. بیش از ۱۹ سال پس از دستگیری آنها ، دادگاهی در سورات روز یکشنبه همه متهمان این پرونده را تبرئه کرد. که پنج نفر از آنها در طول دادرسی طولانی مرده بودند.

مقامات هند این گروه اسلامی را به انجام چندین بمب گذاری و ارتباط با گروه‌های مسلح مستقر در پاکستان متهم کرده بودند. صدها نفر از اعضای ادعایی آن دستگیر شده‌اند، اما این گروه می‌گوید که آنها فقط «سبک زندگی اسلامی» را برای مسلمانان هند تبلیغ می‌کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا