جهان اسلام

سازمان ملل: هشت میلیون افغان آواره شده است

حدود هشت میلیون افغان وجود دارد که در خانه های شان زندگی نمی کنند.

 

حدود هشت میلیون افغان وجود دارد که در خانه های شان زندگی نمی کنند.

رئیس ادارۀ ملل متحد در امور پناهندگان اعلام کرد که در حدود هشت میلیون افغان به سبب جنگ، فقر، بیکاری و خشکسالی مجبور به ترک خانه و کشور شان شده اند.

«فلیپو گراندی» کمیسر عالی ملل متحد گفت: اگر همه کتگوری های افغان را در نظر بگیریم، حدود هشت میلیون افغان وجود دارند که در خانه های شان زندگی نمی کنند، یا بیجا شدگان داخلی اند و یا به کشور های همسایه و سایر کشور ها مانند کشور های اروپایی رفته اند.

گریندی که روز یکشنبه سفرش را به افغانستان و پاکستان پایان داد، از کشور های حمایت کننده خواست تا کمک های شان را به آنچه وی بحران سریع و پیچیدۀ آوارگان افغانستان خواند، به سرعت افزایش دهند.

وی همچنین گفت که افغان ها از نبود شغل، آیندۀ نامعلوم و وضعیت رو به وخامت امنیتی کشور شان نگران اند.

این مقام ملل متحد تاکید کرد که وضعیت سه میلیون تن از مهاجرین افغان در ایران به شمول یک میلیون مهاجر که ثبت شده اند ، دلگرم کننده نیست.

به گفتۀ آقای گریندی، وضعیت مهاجرین افغان در پاکستان به خصوص در پشاور نیز خوب نیست.

اظهارات این مقام ملل متحد در حالی صورت گرفته است که مقامات پاکستان اخیراً از مهاجرین افغان مقیم آن کشور خواستند تا به کشورش شان برگردند.

با این حال، گریندی گفته که عمران خان، نخست وزیر پاکستان، به وی اطمینان داده است که دولت جدید از اخراج اجباری افغان های مقیم افغانستان، حمایت نخواهد کرد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا