جهان اسلام

هشتمین همایش سالانه موسسات وابسته به مرجعیت شيعه در شهر مقدس کربلا

هشتمین همایش سالانه موسسات وابسته به مرجعیت در شه ر مقدس کربلا برگزار گردید.

 

هشتمین همایش سالانه موسسات وابسته به مرجعیت در شهر مقدس کربلا برگزار گردید. 

طبق سنوات گذشته و بعد از پایان زیارت میلیونی اربعین حسینی، هشتمین همایش سالانه موسسات وابسته به مرجعیت شیعه آیت الله العظمی شیرازی مدظله، در شهر مقدس کربلا برگزار شد.

در این همایش که با هدف گفتگو درباره همزیستی مسالمت آمیز در اربعین حسینی برپا شد، وکلای مرجعیت شیعه از سراسر جهان و جمع کثیری از مدیران مراکز پژوهشی ،اسلامی و رسانه ای حضور یافتند.

حجت الاسلام شیخ جلال معاش وکیل آیت الله العظمی شیرازی در گفتگو با شیعه ویوز در این باره گفت: ما در این همایش موضوع همزیستی مسالمت آمیز و زیارت میلیونی اربعین حسینی را با رویکرد شعار مرجع عالیقدر مبنی بر امام حسین علیه السلام محور اتحاد مورد بحث و بررسی قرار دادیم .

وی افزود: یکی از اهداف شعار امام حسین علیه السلام محور اتحاد وحدت بین شیعیان، وحدت بین تمام مسلمانان و همچنین وحدت مسلمانان با ادیان مختلف دیگر است، زیرا حضرت امام حسین علیه السلام متعلق به تمام مردم جهان است.

حجت الاسلام شیخ ناصر اسدی وکیل آیت الله العظمی شیرازی در کربلا معلی نیز در این باره گفت: همایش ها یک امر کلیدی برای نجات و حل مشکلات ملتها است، چرا که در این همایشها تعداد زیادی از خردمندان و خبرگان که از نزدیک بر مشکلات یک جامعه واقف هستند مشارکت می نمایند.

وکیل معظم له ادامه داد: جهت بهره مندی بیشتر از مراسم میلیونی اربعین حسینی، شرکت کنندگان در این همایش به سختی های جامعه و چگونگی همزیستی مسالمت آمیز بین مردم برای حل مشکلات آنان پرداخته شد.

حجت الاسلام اسدی در پایان گفتگوی خود افزود: این همایش، موضوع (اربعین امام حسین علیه السلام سرآغازی برای همزیستی مسالت آمیز و بسیج نمودن امکانات) را مورد بحث و بررسی قرار داد و لازم است که فراموش نکنیم؛ همزیستی مسالمت آمیز یک امر ضروری و مهم برای جوامع انسانی است.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا