جهان اسلام

طرح داعش برای حمله به بغداد و نجف اشرف ناکام ماند

تیم اطلاعاتی «صقور» وابسته به وزارت کشور عراق، از ناکام گذاشتن طرح تروریستی سنی های تندروی داعش برای حمله به استان های بغداد و نجف اشرف خبر داد.

 

تیم اطلاعاتی «صقور» وابسته به وزارت کشور عراق، از ناکام گذاشتن طرح تروریستی سنی های تندروی داعش برای حمله به استان های بغداد و نجف اشرف خبر داد.

به گزارش سومریه نیوز، تیم اطلاعاتی صقور در بیانیه ای با اعلام این خبر عنوان کرد: با هماهنگی فرماندهی عملیات مشترک نیروهای عراقی و طی یک عملیات کیفی، ۳ پایگاه مهم سنی های تندروی داعش در غرب الانبار بمباران شد.

این تیم با اشاره به اینکه در یکی از این حملات جلسه فرماندهان نظامی عناصر داعش در منطقه «القائم» واقع در منطقه «حی الجماهیر» که برای هدف قرار دادن بغداد و نجف اشرف برنامه ریزی می کردند، هدف گرفته شده، افزود: این حمله نابودی کامل پایگاه تروریست ها، هلاکت ۲۰ عنصر داعش از جمله شماری از فرماندهان نظامی آنها، زخمی شدن شماری دیگر و انهدام دو خودروی تررویست ها را در پی داشت و منجر به هلاکت یکی از اصلی ترین فرماندهان نظامی گروه تروریستی داعش موسوم به «ابوطارق» شد.

بر اساس این بیانیه، سنی های تندروی داعش «ابو طارق» را امیر نظامی ولایت بغداد لقب داده بودن و وی افسر سابق نیروهای ویژه صدام، زندانی سابق زندان «بوکا» و از نزدیکان ابوبکر بغدادی و طراح چندین حمله تروریستی از جمله حمله تروریستی به محله کراده در سال ۲۰۱۶ به شمار می رفت.

تیم اطلاعاتی صقور با اشاره به اینکه در این عملیات کارخانه بمب گذاری خودروها در منطقه حی الفرات واقع در منطقه قائم منهدم و ۳ خودروی بمب گذاری شده در همین منطقه منفجر  شد و ۱۲ تروریست موجود در آنها از جمله شماری از کارشناسان بمب گذاری داعش از کشورهای خارجی به هلاکت رسیدند، در ادامه آورد: در این عملیات همچنین پایگاه انتحاری های وابسته به ولایت بغداد در منطقه «حی ۷» در شهرستان القائم هدف قرار گرفت که براثر آن ۱۴ تروریست به هلاکت رسیدند و شماری دیگر نیز زخمی شدند و چندین کمربند انفجاری و مقادیری مهمات منهدم شد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا