اخبارجهانجهان اسلامعراق

تحت تدابیر شدید امنیتی و همراه با خدمت رسانی گسترده، جاده «یا حسین» حد فاصل میان نجف و کربلا مملو از زائران اربعین

با ازدحام میلیونیِ زائران حسینی برای گرامیداشت زیارت اربعین، جاده (یا حسین) بین استان‌های نجف و کربلا مملو از جمعیت است ، در حالی که وزارت کشور عراق روز دوشنبه اعلام کرد تعداد زائران از تمامی گذرگاه ها از مرز یک میلیون و ۲۵۰ نفر گذشت.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه ، میلیون‌ها زائر از داخل و خارج عراق برای شرکت در مراسم بزرگداشت اربعین در مسیر نجف به سمت کربلا تجمع کرده اند.

در ادامه این گزارش آمده است : جاده منتهی به شهر مقدس کربلا ، شاهد حضور میلیون‌ها زائر از شهرهای مختلف عراق و زائران عرب و خارجی است که تصویری شگفت‌انگیز از وفاداری خالصانه به آرمان های جاودانه حسینی به نمایش گذاشته اند.

این گزارش می افزاید : موکب های حسینی در مسیر شهر مقدس کربلا گسترش یافته و تلاش خود را برای خدمت رسانی به زائران اربعین افزوده اند.

در همین حال، عمر الوائلی، رئیس اداره گذرگاه‌های مرزی روز دوشنبه اعلام کرد که تاکنون بیش از یک میلیون زائر از طریق گذرگاه های زمینی و هوایی وارد خاک عراق شده‌اند، در حالی که انتظار می رود تعداد زائران نسبت به سال‌های گذشته افزایش یابد.

الوائلی در یک گفتگوی تلویزیونی گفت: تعداد ورودی‌ها از طریق گذرگاه های زمینی و فرودگاه‌ها از ابتدای ماه صفر تا روز یکشنبه از یک میلیون زائر خارجی فراتر رفت.

وزارت کشور عراق نیز چندی پیش در بیانیه‌ای اعلام کرد: تعداد ورودی‌های همه گذرگاه های مرزی به مناسبت اربعین امام حسین علیه السلام به یک میلیون و ۲۹۷ هزار و ۴۶۶ نفر رسیده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا