آسیااخبارایرانجهانجهان اسلام

مراسم قالیشویان مشهد اردهال برگزار نمی‌شود

مراسم سنتی قالی‌شویان مشهد اردهال کاشان امسال نیز برگزار نمی شود.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ آیین سنتی مذهبی قالی‌شویان مشهد اردهال کاشان همه ساله در دومین جمعه مهرماه برگزار می شد و همه ساله زائران از سراسر منطقه کاشان به ویژه اهالی منطقه فین و اردهال خود را به بارگاه ملکوتی امامزاده علی بن امام محمد باقر علیهم السلام مشهد اردهال کاشان می‌رسانند.

قالیشویان مشهد اردهال برگزار نمی‌شود

شیوع کرونا بهانه ای بود تا در سال گذشته هیچ یک از مراسم‌های سنتی این آیین ثبت شده جهانی انجام نشود و تنها به روضه‌خوانی و عزادارای در فضای باز امامزاده محدود گشته و هیچگونه برنامه جانبی نیز برگزار نشد.

روزهای پیش روی این ایام نیز به دومین جمعه مهرماه نزدیک می‌شویم و اگرچه شاهد بهبود نسبی شرایط هستیم اما مسئولان امر بر آن هستند تا این مراسم عزاداری را تعطیل نمایند.

“عباسعلی قپانی ‌پور” در این رابطه ضمن اشاره به برگزاری جلسات با هیئات مذهبی منطقه فین کاشان اظهار داشت: بر اساس جلسات برگزار شده با مسئولان هیئات مذهبی منطقه فین کاشان و بنا به تاکید مسئولان بهداشت مقرر شد آیین سنتی مذهبی قالیشویان مشهد اردهال کاشان همانند سال قبل برگزار نشود.

وی با بیان اینکه بر این اساس هیچگونه مراسم جانبی در ایام آیین سنتی مذهبی قالیشویان مشهد اردهال کاشان برگزار نمی‌شود، افزود: مراسم امسال نیز محدود به اقامه عزا و روضه‌خوانی به مدت دو روز در فضای باز با رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله اجتماعی در صحن روباز امامزاده است.

معاون سیاسی، اجتماعی، امنیتی فرمانداری شهرستان کاشان با بیان اینکه در سال گذشته نیز به دلیل شیوع کرونا مراسم قالیشویان مشهد اردهال کاشان محدود به دو روز عزاداری و روضه‌خوانی شد، گفت: تمامی شرکت‌کنندگان در این مراسم همانند سال گذشته ملزم به رعایت پروتکل بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی هستند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا