جهان اسلام

حکم حبس و سلب تابعیت ۳ فعال بحرینی، و تخفیف مجازات یک مسئول امنیتی، از سوی دادگاه بحرین

دادگاه های بحرین به نقض حقوق شیعیان این کشور ادامه می دهند.

 

دادگاه های بحرین به نقض حقوق شیعیان این کشور ادامه می دهند.

در همین راستا، دادگاه کیفری بحرین،  در پرونده ای که آن را  پیوستن به یک گروه ترویستی خوانده؛ سه فعال بحرینی را در مجموع به ۲۵ سال زندان، و سلب تابعیت محکوم کرد.

در این پرونده، یک معترض بحرینی به ۵ سال و دو تن دیگر هرکدام به ۱۰ سال زندان محکوم شدند و این سه فعال سیاسی، حکم سلب تابعیت نیز دریافت کردند.

دادگاه کیفری حکومت بحرین، به این افراد اتهاماتی نظیر: پیوستن به یک گروه تروریستی، حمایت مالی از آن، آموزش استفاده از سلاح و مواد منفجره با هدف انجام اعمال تروریستی، برگزاری تجمع اعتراضی، شورش، حمل بطری های آتش زا ، و خروج غیرقانونی از کشور را، نسبت داده است.

این در حالی است که در اکثر موارد، محکومان بحرینی  حتی اجازه داشتن  وکیل را ندارند و به گفته سازمان های حقوق بشری، اکثر اعترافات مورد اسناد دادگاه های بحرین؛ تحت شکنجه های شدید دریافت شده است.

بر اساس خبری دیگر، دادگاه کیفری این کشور، محکومیت یکی از مسئولان امنیتی سابق بحرین را از ۱۰ سال حبس، به ۳ سال کاهش داد. این مسئول امنیتی سابق بحرین، به اتهام نگهداری  بدون مجوز سلاح و مهمات، به  تحمل ۱۰ سال زندان محکوم شده بود.

شایان ذکر است، مردم بحرین از تبعیض ها و بی عدالتی های حاکمان این کشور به شدت رنج می برند و اعتراض های مدنی آن ها به شدت سرکوب می شود.

بنابر بیانیه های مکرر سازمان های حقوق بشری، از جمله «شیعه رایتس واچ»، شیعیان در این کشور به شدت سرکوب می شوند و در دادگاه های فرمایشی، مجازات هایی سنگین همچون اعدام، حبس های طولانی مدت، و سلب تابعیت برای آن ها در نظر گرفته می شود.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا