اخبارجهانجهان اسلام

افتتاح سرداب شهدا در آستان مقدس حسینی برای خدمت رسانی به میلیون‌ها عزادار

مهندس عبدالحسن محمد، رئیس بخش حفاظت و صیانت در آستان مقدس امام حسین علیه السلام از افتتاح سرداب شهدا ویژه بانوان برای خدمت رسانی به زائران در روز دهم محرم الحرام خبر داد.

وی افزود: این کار با همکاری بخش حفاظت و صیانت و بحش پروژه‌های فنی و مهندسی انجام شد که شامل کفپوش کردن کامل 450 متر مربع مساحت و روکش کردن دیوار با سنگ مرمر سبز به مساحت 30 متر مربع و کاشی کاری کربلایی به طول 40 متر مربع است. همچنین کار تزئین سقف محوطه بین سرداب شهداء و الحجة انجام شد.
 
وی ادامه داد: این سرداب مجهز به سیستم خنک کننده یکپارچه برای ایجاد فضای مناسب و همچنین سیستم‌های تهویه، روشنایی، برق و سیستم‌های نظارتی و دفاع شهری است.
 
او ادامه داد: هدف اصلی از افتتاح این سرداب در این زمان، تامین فضای اضافی و ایجاد فضای مناسب برای زائران و عزاداران در روز عاشورا است.
 
سرداب شهدا بین باب قاضی الحاجات و باب الکرامة در بخش شرقی صحن حسینی قرار دارد. سرداب الحجه و سرداب باب القبله را به یکدیگر متصل می کند. این سرداب نزدیک ترین نقطه به قبر امام حسین علیه السلام است.  طرح توسعه سرداب شهدا از مهمترین طرح های آستان مقدس امام حسین علیه السلام به شمار می آید.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا