جهان اسلام

درخواست «سازمان جهانی نفی خشونت» از سازمان ملل، برای تحقیق در باره حادثه بمباران موصل

«سازمان جهانی نفی خشونت» ، به بمباران غیر نظامیان در «موصل» واکنش نشان داد.

 

«سازمان جهانی نفی خشونت» ، به بمباران غیر نظامیان در «موصل» واکنش نشان داد.

سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده)، در بیانیه ای ضمن ابراز تاسف از بمباران غیر نظامیان در «موصل» توسط ائتلافی موسوم به «ائتلاف ضد داعش» به سرکردگی آمریکا؛ آن را محکوم کرد و از سازمان ملل متحد خواست تا با جدیّت، تحقیقاتی را در این باره انجام دهد.

در این بیانیه که نسخه ای از آن برای خبرگزاری «شیعه ویوز» ارسال شده، آمده است:

به گزارش منابع میدانی از محل درگیری ها در «موصل»، طی حادثه ای وحشتناک، ده ها تن از غیر نظامیانی که در خانه ای پناه گرفته بودند، توسط نیروهای هوایی ائتلاف ضد داعش در منطقه جدید موصل  بمباران شدند، که بنابر اعلام مراکز درمانی، بسیاری از آن ها جان خود را از دست دادند و ده ها تن مجروح شدند.

ابن بیانیه افزود:  تعداد زیاد تلفاتی که از غیر نظامیان بر جا مانده، گویای این است که احتمالا تعمدی در انجام جنایات جنگی زیاد، توسط ائتلاف بین المللی ضد داعش، علیه مردم بی گناه – خصوصا مسلمانان –   وجود دارد، و این گونه اقدامات  با تمام قوانین و معاهده های بین المللی مغایرت دارد.

در ادامه بیانیه «سازمان جهانی نفی خشونت» آمده است:  ما ضمن ابراز تاسف و محکوم کردن این گونه اقدامات غیر انسانی، خصوصا بمباران اخیر غیر نظامیان در منطقه «موصل جدید»، از سازمان ملل متحد می خواهیم تا تحقیقاتی گسترده را برای شفاف سازی هرچه بیشتر در باره این جنایت هولناک انجام دهد.

این سازمان حقوق بشری که تلاش می کند تا از حقوق مسلمانان در سراسر جهان دفاع کند،  در بیانیه خود افزود:  ما از طرف های درگیر در نبرد با سنی های تندروی داعش، می خواهیم تا قوانین بین المللی را در این نبرد ها رعایت کنند و عملیات نظامی خود علیه این گروه تروریستی را با دقت بیشتری انجام دهند، تا شاهد فجایعی از این دست نباشیم.

سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده)، در پایان بیانیه خود، ضمن آرزوی سلامتی برای مجروحین این حادثه هولناک، به خانواده های داغ دیده  تسلیت گفت.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا