جهانموسسات جهانی شیعه

«شیعه رایتس واچ» خواهان عراقی آزاد، برای تمام ادیان و نژادها

«سازمان جهانی دیده بان حقوق شیعیان» (شیعه رایتس واچ) ، خواهان عراقی آزاد برای تمام ادیان و نژادها  است .

 

«سازمان جهانی دیده بان حقوق شیعیان» (شیعه رایتس واچ) ، خواهان عراقی آزاد برای تمام ادیان و نژادها  است.

هیئتی 6 نفره متشکل از نمایندگان سازمان های جامعه مدنی عراقی در ایالات متحده آمریکا، با دکتر «فرید یاسین» سفیر کشور عراق در واشنگتن،  دیدار کردند. 

این هیئت یادداشت همبستگی خود  با معترضین  عراقی را – که اخیرا  به دلیل نبودن ساده ترین خدمات اجتماعی و رفاهی در مناطق جنوب و میانه، به پا خواستند – به سفیر عراق تقدیم کردند .

به گزارش خبرگزاری شیعه ویوز، آقای «مصطفی آکوند» که به نمایندگی از سازمان جهانی شیعه رایتس واچ در این دیدار حضور داشت، گفت:  همه ما امیدواریم  کشور عراق، همچون سابق، کشوری آزاد برای کلیه ادیان و نژادها  باشد و ملت این کشور در نعمت امنیت و آزادی و رفاه قرار بگیرد.

او افزود: امیدواریم که دولت عراق در برابر همه خواسته ها، مطالبات و نیازهای جامعه،  بدون هیچ تبعیض نژادی، با روی باز برخورد کند؛ زیرا کشور عراق دارای ثروت های مادی و معنوی بسیار است و این ملت  از همه رنگ و نژادی، شایسته احترام و تقدیرند.

آکوند با اشاره به رشادت های ملت عراق در انواع آزمون های اجتماعی، ادامه داد:  تظاهرات مسالمت آمیز عراقی ها دلیلی بر بلوغ فکری این ملت است که در زمان رژیم بعث و بعد از سقوط آن نظام ظالم و تحمل مشکلات فراوان، همچنان صبور هستند. 

گفتنی است در این دیدار، نمایندگان جمعیت حقوق بشر العراقیه در «میشیگان»، مرکز رسانه ای عراق در «واشنگتن»، موسسه «نور الانسانیه» در میشیگان، سازمان جهانی «شیعه رایتس واچ» در واشنگتن، مرکز «الخبره» برای پرورش استعدادها در «تگزاس»،  و «الملتقی العراق –الامریکی» در واشنگتن حضور داشتند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا