اخبارجهان

گرمای شدید در هند جان حدود 90 تن را گرفت

در پی گرمای شدید، مرگ و میر و بستری شدن در بیمارستان در شمال هند رو به افزایش است. در سه روز گذشته حدود 90 نفر جان باختند و حدود 400 نفر در بیمارستان ناحیه بالیا در اوتار پرادش بستری شدند. مقامات گفتند که حتی تعداد بستری شدن در بیمارستان های منطقه در حال افزایش است.

در بیانیه ای که از سوی اداره بهداشت این ایالت صادر شده، آمده است که 23 نفر در 25 خرداد، جان خود را از دست دادند، در حالی که 21 نفر دیگر تا بعد از ظهر 26 خرداد، جان باختند. روز شنبه، 27 خرداد نیز 10 مورد مرگ در بالیا و 35 مورد مرگ ناشی از گرمای شدید دیگر در پانتا گزارش شده است.

در این میان، پزشکان در هند می‌گویند که بیشتر مرگ ‌و ‌میر‌ به دلیل سکته قلبی، سکته مغزی و اسهالات بوده است. آنان به افراد بالاتر از ۶۰ سال توصیه کردند که در طول روز در خانه بمانند، زیرا افراد جان‌ باخته بالای ۶۰ سال‌ اند.

گرمای شدید در اوتارپرادش باعث قطع برق و توقف دسترسی ساکنان به آب و سیستم‌های خنک کننده هوا شده است و این موضوع در برخی نقاط باعث برپایی تظاهرات خیابانی هم شده است.

اداره هواشناسی هند، دمای هوا در این منطقه را ۴۲.۲ درجه سانتیگراد عنوان کرده و می‌گوید که این رقم ۴.۷ درجه بالاتر از حد معمول است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا