آسیااخبارجهانجهان اسلامعراق

اهتزاز پرچم «کرم حسینی» با آغاز موسم اربعین

آستان مقدس حضرت عباس علیه السلام برای چهاردهمین سال متوالی پرچم کرم حسینی را به مناسبت آغاز موسم اربعین در مهمانسرای خارج از این آستان در جاده شهر مقدس نجف به شهر مقدس کربلا به اهتزاز درآورد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ “جواد حسناوی” عضو شورای اداری آستان مقدس عباسی گفت: این آستان هرساله مراسم برافراشتن پرچم در مهماسرای خارجی وابسته به این آستان را با هدف ارائه خدمات به زائران مشایه برگزار می کند. این مهمانسرا یکی از ایستگاه مهمی است که زائران از آن عبور می کنند.
از سوی دیگر، سید “کاظم طاهر موسوی” مسئول این مهمانسرا گفت: این مهمانسرا در طول سال به زائران خدمات ارائه می دهد، اما در مراسم اربعین تلاش ها و خدمات به دلیل حضور میلیونی زائران در شهر مقدس کربلا چند برابر می شود.

اهتزاز پرچم «کرم حسینی» با آغاز موسم اربعین

وی افزود: از یکم صفر تا بیستم صفر این مهمانسرا خدمات کاملی از جمله غذا، نوشیدنی و محل اقامت و خدمات بهداشتی را ارائه می دهد. این مهمانسرا به دو بخش مردان و زنان تقسیم می شود.

این پرچم بر روی میله ای به ارتفاع 40 متر به اهتزاز درمی آید. عرض این پرچم 13 متر و طول آن 17 متر است. روی این پرچم با رنگ قرمز عبارت « السلام علیک یا حامل لواء الحسین علیه السلام» نوشته شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا