اخبارافغانستانجهان

ممنوعیت کار مهاجران افغانستانی در ایران

مهاجران افغانستانی در استان فارس ایران از‌ کارکردن در مغازه‌ها منع شده اند.

اتاق اصناف مرکز استان فارس طی نامه ای به ریاست اتحادیه‌های صنفی شهرستان شیراز و نیز ریاست اتاق‌های اصناف شهرستان‌های استان فارس دستور داده شده که از استخدام مهاجران به عنوان فروشنده، «اکیدا» خودداری کنند. در این نامه که به تاریخ ۱۹ اردیبهشت صادر شده است، مشخصا هشدار داده شده که مغازه‌های که کارگران مهاجر دارند، از تاریخ ۱۵ خرداد به بعد با مجازات سنگین از جمله جریمه و پلمب رو به ‌رو خواهند شد.

گفته شده ماموران دولتی از دو روز پیش به این‌سو همه مغازه‌های متعلق به مهاجران افغانستانی و نیز مغازه‌های ایرانیانی را که کارگر افغانستانی داشتند، پلمب کرده ‌اند. 

اخیرا، در حالی که پس از سلطه طالبان بر افغانستان میلیون‌ها مهاجر افغانستانی بار دیگر به ایران سرازیر شده ‌اند، ناملایمات به ‌وجود آمده بر سر حقابه ایران از رود هیرمند و نیز درگیری‌های مرزی میان طالبان و ایران، اوضاع نامساعد این مهاجران را تشدید کرده است.

برخی از سیاستمداران ایرانی نیز معتقدند که از مهاجران افغانستانی باید به عنوان اهرم فشار بر طالبان استفاده شود. محمد سرگزی، نماینده مردم زابل در مجلس ایران روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت، گفت که ایران باید با اخراج مهاجران افغانستانی، فشارها را بر طالبان افزایش دهد تا زمینه تامین حقابه ایران فراهم شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا