آسیاآمریکااخباراروپاجهان

تاثیر کرونا بر ایمان دینداران در آمریکا و کشورهای غربی و آسیای شرقی

بررسی های انجام شده نشان می دهد که یک سوم از آمریکایی ها معتقدند که پاندمی کرونا ایمان آنها را به خدا بیشتر کرده است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ بر اساس پژوهش جدید مرکز تحقیقات و نظرسنجی PEW این میزان تقویت گرایش های دینی در دوره کرونا در آمریکا نسبت به کشورهای دیگر بسیار بیشتر بوده است.

بر اساس این پژوهش از هر سه آمریکایی یک نفر اظهار کرده که دیندارتر شده است. در انگلستان از هر ده نفر یک نفر معتقد است که ایمان شخصی اش به خدا بیشتر شده است. در این  پژوهش مردم  14 کشور جهان شرکت کردند.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی مرکز PEW تنها سه درصد از سوئدیها و دو درصد از دانمارکی ها و پنج درصد از آلمانی ها و ژاپنی ها اظهار کرده اند که در دوره پاندمی ایمانشان قویتر شده است.

 بر اساس این گزارش تفاوت  بین  آمریکایی ها از یک سو و مردم کشورهای اروپای غربی و آسیای شرقی از سوی دیگر احتمالا به این دلیل است که مذهب در زندگی آمریکایی ها نقش پررنگ تری ایفا می کند.

بر اساس این پژوهش مسیحیان سفیدپوست اونجلیک بیش از دیگر فرقه های مسیحی در آمریکا ابراز کرده اند که در دوره کرونا ایمانشان بیشتر شده است. 49 % از مسیحیان سفیدپوست اونجلیک گفته اند در این دوران با ایمان تر شده اند.

درصد بیشتری از شرکت کننده گان گفته اند که پیوندهای خانوادگیشان در دوران کرونا مستحکم تر شده است.

بر اساس نتایج از هر ده نفر ایتالیایی، اسپانیایی، آمریکایی و انگلیسی چهار نفر معتقدند که روابطشان با خانواده در دوران کرونا محکمتر شده است.

در ژاپن و کره جنوبی تنها 18 درصد معتقدند که کرونا بر روابط خانوادگی آنها تاثیر مثبت گذاشته است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا