جهان

پایان سیطره داعش بر مسجد تاریخی فیلیپین

مسجد تاریخی جزیره «میندانائو» در فیلیپین، از سنی های تندرو بازپسگرفته شد.

 

مسجد تاریخی جزیره «میندانائو» در فیلیپین، از سنی های تندرو بازپسگرفته شد.

مقامات نظامی فیلیپین اعلام کردند که پس از چهار ماه درگیری با سنی های تندروی گروه «ماوتی» وابسته به داعش در شهر «ماراوی» واقع در جنوب شرقی جزیره «میندانائو» این کشور، مسجد تاریخی این شهر از چنگ عناصر تروریستی آزاد شد.

«کارلیتو گالویز» فرمانده نظامی غرب شهر «ماراوی» در فیلیپین طی بیانیه ای اعلام کرد که ارتش توانسته، پس از درگیری با گروه «موتی» وابسته به داعش، مسجد باستانی «باتو» را از سیطره آنان آزاد کند.

این بیانیه افزود: پس از این درگیری‌ها همچنین، دو ساختمان متعلق به مؤسسه های اسلامی و همچنین دانشگاه اسلامی فیلیپین از سلطه داعش آزاد شد.

مسجد تاریخی «باتو» یکی از مهم‌ترین مراکز دینی ویژه مسلمانان شهر «ماراوی» است که سنی های تندرو، پس از آغاز جنگ در جزیره «میندانائو» در دوم خردادماه سال جاری آن را تسخیر کرده بودند.

بنابر اعلام سخنگوی ارتش فیلیپین، درگیری‌ نیروهای نظامی فیلیپین و سنی های تندروی گروه «موتی» تاکنون منجر به هلاکت۸۰۰ عنصر تروریستی شده و جان ۱۴۹ نیروی نظامی فیلیپینی و ده‌ها شهروند این کشور را گرفته است.

سنی های تندروی «موتی» در سال ۲۰۱۲ میلادی به رهبری «عبدالله موتی» و برادرش «عمر» اعلام موجودیت کرده و اقدامات تروریستی خود را آغاز نمود.

این سنی های تندرو در آوریل سال 2015 میلادی به صورت رسمی با داعش بیعت کردند که مانند این گروه در حال از بین رفتن هستند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا