اخبارایرانجهان

اقدام نمادین ایران ; تابلوی خیابان شهید نِمِر پایین کشیده شد

علی موقر روزنامه‌نگار ساکن مشهد روز شنبه، ۱۹ فروردین، با انتشار عکسی در توییتر خود خبر داد که تابلوی خیابان کنسولگری عربستان در مشهد که به نام « شهید آیت‌الله نِمِر»، روحانی شیعه اعدام شده در عربستان، نام‌گذاری شده بود برداشته شده است.

به نظر می رسد این اقدام گامی نمادین در پی توافق ایران و عربستان سعودی با میانجی گری چین و در آستانه تلاشها و رایزنی های مقامات بلند پایه دو کشور برای بازگشایی سفارتخانه های دو کشور باشد.

روابط دیپلماتیک تهران و ریاض از سال ۱۳۹۴ پس از حمله حامیان نظام ولایت فقیه به سفارت عربستان در تهران در واکنش به اعدام شیخ نمر باقرالنمر قطع شده بود.

از جزییات توافق دو کشور برای از سر گیری روابط عادی پس از هفت سال قطع رابطه اطلاعاتی در دست نیست اما پرونده های زیادی روی میز دیپلماتهای دو کشور برای حل و فصل باقی مانده است که مهمترین آن بحران جنگ یمن است.

هر چند رسما اسمی از مطالبه مجامع شیعی جهان و مراجع عظام تقلید بویژه حضرت آیت الله العظمی سید صادق شیرازی برای بازسازی قبرستان بقیع و فراهم آوردن امکان زیارت آزادانه عشاق اهل بیت علیهم السلام برده نشده است اما انتظار می رود در پی این اقدام نمادین دولت عربستان همزمان با گشایش نسبت به وضع اسفبار شیعیان عربستان گامی مثبت در جهت تحقق این آرزوی دیرینه مسلمانان دنیا بردارد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا