اخبارجهانجهان اسلام

توزیع سبدهاى غذایی، دارو و شیر خشک بین زلزله زدگان سوریه توسط موسسه مصباح الحسین علیه السلام و سازمان IHC

کمک‌های مراکز وابسته به دفتر بزرگ مرجع جهان تشیع، آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی به زلزله زدگان ترکیه و سوریه همچنان ادامه دارد .

 موسسه مصباح الحسین علیه السلام در شهر مقدس کربلا و سازمان IHC در شهر لندن، يكبار ديگر در اقدامى نيكوكارانه ی مشترک، به يارى زلزله زدگان سوريه شتافتند.

بنا بر اعلام روابط عمومى مؤسسه مصباح الحسین علیه السلام به خبرگزارى اخبار شيعه، این مؤسسه به همراه سازمان IHC که هر دو از مراکز تحت اشراف دفتر آیت الله العظمی سید صادق شیرازی هستند،  طى روزهاى اخير، هزاران سبد غذايى، دارو و شير خشک را بین زلزله زدگان سوریه توزیع نمودند.

لازم به ذکر است در پی زلزله های پر قدرتی که کشور ترکیه و سوریه را لرزاند، بیش از ۴۴ هزار نفر تاکنون جان باختند و طبق آمار سازمان ملل بیش از ۵ میلیون نفر فقط در سوریه بی خانمان شدند و طبق اعلام یونیسف بیش از ۸ میلیون کودک در سوریه و ترکیه آسیب دیدند.

لازم به ذکر است مدتی قبل، در پی وقوع زلزله در شهر خوی واقع در کشور ایران نیز دفتر بزرگ مرجع جهان تشیع، آیت الله العظمی سید صادق شیرازی دام ظله تلاش کرد محموله امدادی خود را برای زلزله زدگان خوی نیز ارسال کند اما با سنگ اندازی ماموران امنیتی مواجه شد.

شایان ذکر است آیت الله العظمی سید صادق شیرازی دام ظله در پی وقوع زلزله خوی در شهر ایران، درباره پرداخت سهم امام علیه السلام برای کمک به آسیب دیدگان زلزله خوی، جواز آن را صادر کرده بودند و بر کمک به مردم آسیب دیده تاکید نمودند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا