جهان

پیاده روی اربعین حسینی در بویسی آمریکا

شیعیان بویسی آمریکا برای پنجمین متوالی پیاده روی اربعین حسینی را در این شهر برگزار کردند.

 

شیعیان بویسی آمریکا برای پنجمین متوالی پیاده روی اربعین حسینی را در این شهر برگزار کردند.

صدها تن از شیعیان شهر بویسی در ایالت آیداهوی آمریکا با شرکت در پیاده روی اربعین، بزرگداشت چهلمین روز شهادت امام حسین علیه السلام، نماد صلح، عدالت، آزادی و حقوق بشر را برای مسلمانان در سرتاسر جهان پاس داشتند.

اهل تشیع در شهر بویسی درحالی که لباس سیاه به تن داشته و پرچم های عزاداری برافراشته بودند، ضمن حضور در این تجمع که تحت عنوان «پیاده روی اتحاد حسینی» برگزار می شد، به فرزند رسول اکرم صلی الله علیه و آله که توسط یزیدیان به شهادت رسید، ادای احترام کردند.

برگزارکنندگان در این باره گفتند: ما اینجا جمع شده ایم تا ضمن عزاداری، خدمات امام حسین علیه السلام برای انسانیت را بزرگ پاس داشته و اعلام کنیم که ایشان از خود و خوانواده اش دفاع نمود و به جنگ کسی نرفت.

دینا السعد یکی از عزاداران سیاه پوش که در این راهپیمایی حضور پیدا کرده ضمن بیان اینکه امام حسین علیه السلام، الگوی بشریت است، به خبرنگاران گفت: امام حسین علیه السلام شخصیتی بزرگ بود که زیر بار ظلم نرفت، در کنار فقرا و ایستاد و به نیازمندان بدون هیچ چشم داشتی کمک نمود و حیله های ظالمان زمان خود را بر همگان آشکار ساخت. 

وی افزود: ما می خواهیم یاد این امام همام را گرامی بداریم، زیرا ایشان پیشوایی بزرگ و الگویی بی همتاست.

گفتنی است پیاده روی اربعین حسینی برای پنجمین سال متوالی در شهر بویسی برگزار گشته و همانند سال های گذشته، شرکت کنندگان هدف شان را ترویج پیام صلح اعلام کردند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا