اخبارجهانجهان اسلامعراق

وداع خادمان امام حسین علیه السلام در شهر مقدس کربلا با ماههای حزن آل محمد

شنبه شب جمعی از خادمان حسینی شامل جمعی از وعاظ حسینی ، شعرا، پیرغلامان عزای حسینی، هم چنین موکب داران و هیئت های حسینی در قالب دسته جات بزرگ عزاداری ، عازم حرم های مطهر حضرت سیدالشهدا و حضرت ابالفضل العباس سلام الله علیهما شده و با ماه های حزن آل محمد وداع کردند.

شرکت کنندگان در دسته جات عزاداری در گفتگو با خبرگزاری اخبار شیعه ، ضمن ابراز رضایت از برپایی با شکوه مراسم عزاداری و توفیق خدمت به سیدالشهدا و زائران و عزادران آن حضرت ، از اندوه و ماتم خود به جهت وداع با ماه های حزن اهل بیت علیهم السلام سخن گفتند.

آن ها در ادامه افزودند که این دسته جات عزاداری ، طبق سنت همه ساله برای وداع با ماه های حزن آل محمد ، به عنوان تجدید بیعت جهت ادامه ی خدمت و وفاداری به خاندان مکرم پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و اهل بیت طاهرینش برگزار می گردد.

خادمان حسینی در این گفتگو تاکید کردند : مراسم عزادارایِ ویژه ی پایان ماه های محرم و صفر که توسط انجمن شعرا و وعاظ حسینی برگزار می شود ، از سال ۱۳۸۴ آغاز شده و برپایی آن در پایان ماه های محرم و صفر ، همه ساله ادامه دارد.

شرکت کنندگان در این مراسمِ ویژه ، با خدای متعال و رسول خدا و اهل بیت طاهرینش عهد و پیمان بستند که در این ماه ها که با تقدیر الهی ، حضرت سیدالشهدا و یاران باوفایش با ایثارگری خود به جهانیان درس آزادگی و وفاداری آموختند ، با تداوم عزاداری و اقامه شعائر حسینی هم چنان در یاری دین خدا کوشا باشند.

خادمان حسینی همچنین ابراز امیدواری کردند که خدای متعال برای کسب افتخار خدمت به حضرت سیدالشهدا و زائران آن حضرت در سالهای آینده ، به آنان توفیق عنایت فرماید.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا