اخبارجهان

انتقاد سازمان “مسلمان آزاده” از کوچ اجباری و اخراج ساکنان جامو و کشمیر

سازمان جهانی نفی خشونت “مسلمان آزاده” از مراکز مرتبط با بنیاد جهانی آیت الله العظمی سید صادق شیرازی دام ظله که مقر اصلی آن در ایالات متحده آمریکاست، با انتشار بیانیه ای رسمی، نسبت به کوچ اجباری و اخراج ساکنان مسلمانِ جامو و کشمیر انتقاد کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده: بر اساس بررسی های انجام شده در منطقه جامو و کشمیر که زیر سلطه هند قرار دارند، مشخص گردید که نیروهای وابسته به دولت مرکزی هند مرتکب رفتارها و اقدام های خطرناکی علیه مسلمانان این دو منطقه شده اند.

این بیانیه افزود: نیروهای هندی، ساکنان جامو و کشمیر را به کوچ اجباری و اخراج از خانه و کاشانه و منطقه خود می کنند که این گونه اقدام ها، رفتاری “ضد انسانی” به شمار می رود و ما آن را به شدت محکوم می کنیم و مورد انتقاد قرار می دهیم.

در ادامه این بیانیه آمده: اخبار و اطلاعات دریافتی ما حاکی از آن است که نیروهای هندی به تخریب منازل مسلمانان جامو و کشمیر می پردازند تا آنان را مجبور به ترک منازل کنند. این اقدام ها در مناطق سرینارگار، بودجام، انانتناگ و بارامولا که مسلمان نشین هستند، رخ داده است.

به گفته ناظران، این گونه رفتارها در چارچوب سیاست های تبعیض آمیز دولت مرکزی هند علیه مسلمانان صورت می گیرد.

سازمان “مسلمان آزاده” از همه سازمان های حقوقی بین المللی را به موضع گیری و اقدام در برابر این رفتار دولت هند دعوت می کند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا