اخبارجهانجهان اسلامعراق

بررسی نقش رسانه های بین المللی در پوشش زیارت های میلیونی ، اولین گردهمایی بین المللی رسانه ای در حرم مطهر امام حسین علیه السلام برگزار شد

اولین گردهمایی نقش رسانه های بین المللی در پوشش زیارت های میلیونی در حرم مطهر امام حسین علیه السلام در شهر مقدس کربلا برگزار شد.

مرکز بین المللی رسانه ای حرم مطهر امام حسین علیه السلام ، اولین گردهمایی رسانه ای بین المللی را تحت عنوان «نقش رسانه های جهانی در پوشش زیارت های میلیونی» با حضور تعدادی از اساتید دانشگاه و رسانه های عراقی برگزار کرد.

دکتر علاء ضیاءالدین معاون تولیت حرم مطهر امام حسین علیه السلام ،در سخنانی که در این گردهمایی ایراد کرد، گفت: رسانه‌ها امروز نقش مهمی در انتقال اخبار و تصاویر و شکوه و عظمت اجتماع های عظیمِ میلیون ها زائر امام حسین علیه السلام را ایفا می کنند.

وی در ادامه افزود : امروز کربلا شاهد نورافشانی و تلالو بی نظیر از شکوه و عظمتی است که با حضور میلیون ها زائر تجلی می یابد ، و اعتبار عظیم و شکوه و منزلت آن با حضور میلیونی مشتاقان حسینی در شهر مقدس کربلا پدیدار می شود ، لذا دنیا باید بداند که در کربلا چه گذشت و چه ظلمی که در این شهر نسبت به حق اهل بیت علیهم السلام رخ داد که امروزه این گونه ، میلیون ها انسان مشتاق را به سوی آن سیل آسا رهنمون می نماید.

دکتر علاء ضیاءالدین هم چنین گفت : چگونگی انتقال رسالت و پیام بزرگ و انساندوستانه امام حسین علیه السلام به همه ی ما بستگی دارد که در این وظیفه مبارک و همگانی ، آن را به نحو شایسته نشان دهیم ، چرا که نام و یاد امام حسین علیه السلام زنده است و در وجدان های مردم آزاده باقی خواهد ماند ، و ما می‌توانیم از این سرمایه و ذخیره ی بزرگ برای تضمین آزادی و تضمین اصول شایسته انسانی و حقوق بشر در دنیا بهره ببریم.

هم چنین در این گردهمایی حیدر المنکوشی مسئول مرکز بین المللی رسانه ای حرم مطهر امام حسین علیه السلام گفت : هدف از برگزاری این گردهمایی به دلیل اهمیت ویژه ای است که میلیون ها زائر همه ساله مشتاقانه به این سرزمین مطهر روی می آورند و میزان تأثیرگذاری و اهمیت فراوان رسانه های بین المللی در انتقال پیام حسینی و شکوه و عظمت این اجتماع های بی نظیر به جهانیان بر کسی پوشیده نیست.

المنکوشی ادامه داد: این گردهمایی شاهد میزبانی تعدادی از موسسات رسانه ای بین المللی و داخلی و همچنین اساتید متخصص در امور رسانه های بین المللی می باشد.

وی با اشاره به اینکه در حاشیه این گردهمایی هم چنین برگزاری یک نشست پژوهشی در دستور کار بوده ، افزود : طی این نشست پژوهشی ، اهمیت نقش رسانه های بین المللی در انتقال اخبار زیارت های میلیونی و همچنین انتقال جلوه های زیبایی که در خلال این رویدادهای عظیم از جمله در اربعین حسینی همه ساله در حال رخ دادن است ، از جمله به تصویر کشیدن و توصیف روند همزیستی مسالمت آمیزِ گونه های مختلف انسانی در کربلا ، پرداخته شد ، و این ویژگی که چگونه این شهر میلیون ها نفر زائر را سالانه از کشورهای مختلف جهان به خود جذب می کند ، مورد بحث و بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا